Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
caldes d'estrac

L'aparcament solar, esperant la connexió

El Ministeri d'Indústria no dóna el permís a l'Ajuntament per fer la connexió per manca de documentació i s'haurà de tornar a sol·licitar l'autorització per vendre energia a la xarxa

Els cotxes aparcats a sota les pèrgoles que carregaran l'energia solar. Foto: E. FERRAN.

El Ministeri d'Indústria no ha admès la sol·licitud de l'Ajuntament de Caldes d'Estrac per obtenir el permís de connexió a la xarxa elèctrica de la instal·lació de plaques fotovoltaiques que cobreixen l'aparcament que s'ha construït a l'entrada del poble. Així l'equipament que aquest estiu ja ha funcionat com a zona d'aparcament de pagament, amb 200 places, haurà d'esperar a final d'any abans no tingui l'autorització per generar electricitat. Segons el govern municipal només ha estat un problema amb la documentació que es presentarà en la propera convocatòria, per aquest darrer trimestre, confiats que els donin l'autorització.

L'empresa municipal Caldes XXI, que es va crear per liderar aquest macroprojecte, dóna per finalitzada l'obra. La instal·lació consistia a muntar 1.440 mòduls fotovoltaics al damunt d'unes estructures metàl·liques que formen unes pèrgoles que a més de protegir els cotxes del sol i la pluja serveixen per captar l'energia solar, gràcies als mòduls que tenen al damunt. Les plaques solars ocupen una superfície de 2.407 m². Segons les fonts facilitades per l'empresa es preveu produir uns 316.500 kW a l'any, que vindria a representar el consum habitual d'unes 996 famílies.

L'aparcament, a peu de l'N-II i a tocar de l'estació, s'omple de veïns de Caldes que van a buscar el tren, i a l'estiu, per l'afluència de banyistes.

LA XIFRA

1.440
Són les plaques solars
que s'han instal·lat a sobre de les pèrgoles de l'aparcament.
Darrera actualització ( Dijous, 23 de setembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter