Durant dos dies, ahir i avui, s'ha fet a Madrid el primer congrés sobre la reutilització sostenible de l'aigua, en el transcurs del qual s'ha decidit premiar la gestió del Consorci d'Aigües de la Costa Brava. Una de les ponències que es faran avui al matí tracta, precisament, de la iniciativa pionera que va posar en marxa el municipi de Tossa de Mar, l'any 2003, amb la instal·lació d'un equipament tècnic al costat de la depuradora que permet reutilitzar les aigües de la xarxa urbana. Això vol dir que l'aigua, una vegada depurada es torna a utilitzar o bé per al reg de jardins i parcs o bé per als bombers, entre d'altres. No es pot, però, reutilitzar per al consum humà. La instal·lació tècnica perquè això sigui possible va costar prop de 300.000 euros, que va finançar en la seva totalitat l'Agència Catalana de l'Aigua, segons va explicar l'alcaldessa de CiU, Imma Colom. Precisament, l'any 2003, Colom ocupava la regidoria de Medi Ambient i va ser qui va posar en marxa aquest projecte.
Medi ambient
medi ambient
Madrid premia la gestió de l'aigua del Consorci Costa Brava
La reutilització de l'aigua a Tossa centra una ponència en un congrés a Madrid
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Comarques Gironines 20-10-2010 Pàgina 9

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.