La llarga llista d'estanyols permanents i intermitents de la zona lacustre de l'estany de Banyoles s'acaba d'ampliar amb un de nou que s'ha descobert al terme de Sant Miquel de Campmajor i que han batejat amb el nom d'estanyol del camí del Camós, en referència a la seva ubicació. No és gaire ample (fa uns quatre metres de diàmetre) però és molt profund: té una fondària de sis metres. El van localitzar a mitjan mes d'octubre a l'interior d'una finca privada (el camp d'en Sala) dos especialistes en aquesta mena de fenòmens com són Joan Anton Abellan (que té publicats diferents treballs al respecte) i Josep Fort (l'alcalde de Sant Miquel, que en alguna ocasió ha dirigit visites guiades pels estanyols del seu poble).
El Consorci de l'Estany va fer pública ahir la troballa, que s'atribueix a les fortes pluges registrades tant a la vall de Campmajor (durant el pont del Pilar hi van caure 170 litres per metre quadrat) com a l'Alta Garrotxa, que és d'on s'alimenten els aqüífers de la zona. La crescuda del cabal subterrani hauria provocat l'enfonsament del terreny i l'aflorament de l'estanyol. Segons el consorci, en aquest mateix punt ja s'hi havia obert un forat fa dos o tres anys, però el van tapar.
A la zona lacustre de l'estany de Banyoles hi han comptabilitzat una vuitantena d'estanys, estanyols i llacunes, repartits en els termes municipals de Banyoles, Porqueres, Camós, Fontcoberta, Serinyà i Sant Miquel.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.