Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
meteorologia

El Ripollès registra les primeres complicacions per neu de la temporada

A Planoles van haver de tancar l'escola i van caldre cadenes per circular per la collada de Toses i pel tram de la C-38 entre Camprodon i Molló

Un carrer de Molló , ahir al matí. Foto: PEP COMA / ELRIPOLLES.INFO.

Les precipitacions d'ahir, que a la majoria de la demarcació de Girona es van produir en forma de pluja, a bona part de les comarques de la Cerdanya i el Ripollès –i, puntualment, en algun punt de la Garrotxa– van ser en forma de neu. Malgrat que els gruixos no van ser molt grans, en alguns llocs van ser suficients per alterar el matí. Els registres més notables es van obtenir a punts situats per sobre dels 900 metres i fins al migdia. Així, a Camprodon s'hi van acumular 15 cm; a Planoles, 13 cm; a Gombrèn, 12 cm; a Ribes de Freser, 10 cm, i a Das, 9 cm, segons les dades recollides fins a la una per la Xarxa d'Observadors Meteorològics (XOM) del Servei Meteorològic de Catalunya (SEM). A Molló i a Setcases, segons el portal Elripolles.info, s'hi van mesurar 20 i 25 cm respectivament.

A cotes més baixes, com Ripoll, Sant Pau de Segúries i la Vall de Bianya, els gruixos no van passar dels dos centímetres. Puigcerdà va ser l'excepció que va trencar la regla: tot i trobar-se a 1.200 metres d'alçada, s'hi van acumular també dos centímetres, en aquell període de temps.

Transport escolar

Els problemes més rellevants es van produir en el transport escolar. Al Ripollès, l'autobús no va poder arribar a Rocabruna, Beget, Setcases, Bruguera Dòrria, Toses i Nevà. L'escola de Planoles, on també va la mainada d'aquests tres últims pobles, no va obrir, segons va informar el Consell Comarcal. D'altra banda, els estudiants de Planoles matriculats a l'institut de Ribes de Freses no s'hi van poder desplaçar. La causant dels problemes a la vall de Ribes va ser la neu que s'havia acumulat a la collada de Toses, per circular per la qual va ser necessari l'ús de les cadenes. Una altra via molt afectada va ser la C-38. Entre Camprodon i Molló també va ser imprescindible muntar les cadenes.

Les dificultats per passar per aquesta carretera i per vies locals va fer que l'Ajuntament de Molló decidís no obrir, ja que els seus empleats tenien difícil arribar-hi.

El SEM va tenir activat l'avís de risc per neu al Ripollès i la Cerdanya, però a mesura que va anar avançant el dia la cota de neu va anar pujant.

LA XIFRA

20 cm
és el gruix de neu
que es va acumular en punts concrets del Ripollès, com ara Molló
8
nuclis de diferents municipis
van resultar perjudicats per complicacions en el transport escolar
Darrera actualització ( Dimecres, 1 de desembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter