Josep Maria Rufí (ERC), alcalde de Torroella de Montgrí, que aporta el 55% de la superfície del Parc Natural del Montgrí, les Medes i el Baix Ter, creu que retallar el parc, com va plantejar dilluns Unió, seria fer “un pas enrere”. “Reconec que hi ha reticències, però ningú es mostra radicalment en contra del parc, que és un actiu econòmic de primer ordre”, va dir Rufí, que considera que si es vol reduir només al Montgrí i les Medes és millor que no es faci. L'alcalde de l'Escala, Estanis Puig (PSC), no vol dir res fins que es creï el nou govern de la Generalitat i que “una veu autoritzada” parli amb els alcaldes. L'alcalde de Palau-sator, Joan Sabrià (ERC), que sempre s'ha manifestat en contra de l'actual proposta, defensa que el seu terme, que representa l'1% del parc i són terrenys agrícoles, quedi fora. “Ja estan protegits com a agrícoles”, va dir Sabrià. Una postura que també defensaven els alcaldes de Pals i Fontanilles. L'alcalde de Fontanilles, Salvador Coll (CiU), recorda que la revisió del pla és “un compromís” d'Artur Mas quan es va aprovar el parc, el 13 de maig. Coll, menys radical que Sabrià, creu que es podria acceptar que els terrenys agrícoles quedessin dins el parc, però amb unes altres condicions.“Eliminar les terres agrícoles no seria bo, però sí amb un tracte diferent perquè no sigui una càrrega”, va dir Puig.
Medi ambient
medi ambient
Rufí, en contra de tocar el parc del Montgrí
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Comarques Gironines 15-12-2010 Pàgina 8

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.