El Ministeri de Medi Ambient va desestimar el recurs d'alçada presentat per l'Adenc en nom de la Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC) perquè es declaressin nul·les les consultes ambientals dels anys 2004 i 2005 sobre l'impacte de l'obra entre Terrassa i la Roca del Vallès.
Els opositors argumenten que els tràmits van prescriure al cap de dos anys, però la secretaria d'Estat de Canvi Climàtic va resoldre, l'1 de desembre passat, que “els tràmits d'un procediment caducat poden aplicar-se al que es tramiti subsegüentment”, pels principis de conservació i economia processal.
Pel que fa a l'ús de documents anteriors a l'aprovació de diverses lleis ambientals, urbanístiques i paisatgístiques de la Generalitat, l'ens ministerial diu que “ja es tenen en compte”, i que la simple enumeració de les normes –en el recurs d'alçada– no es pot considerar prou “rellevant” per anul·lar els tràmits.
Per la CCQC, però, aquestes “actualitzacions” que la secretaria estatal diu que ha introduït són “parcials”. I tiraran endavant l'advertiment de presentar un recurs contenciós administratiu davant l'Audiencia Nacional per tombar l'estudi informatiu del tram.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.