El Consorci de l'Estany va estrenar ahir de manera oficial el laboratori on es criaran en captivitat les nàiades (o musclos de riu) que, d'aquí a uns mesos, quan tinguin una mida suficient, s'alliberaran a l'estany de Banyoles. Les instal·lacions –situades en una finca de Casa Nostra cedida al consorci– contenen aquaris amb exemplars de peixos que fan d'hoste a les larves dels musclos, així com uns tancs exteriors. L'aigua utilitzada prové directament de l'estany. Aquesta intervenció forma part del projecte Estany, que té com a objectiu la retirada de les espècies exòtiques de la zona de l'estany i la repoblació amb espècies pròpies. El cost total del projecte és de més d'un milió d'euros, finançats en part per la UE. A la inauguració d'ahir hi van assistir, entre altres, el president i el vicepresident del consorci, Salvador Ros i Miquel Noguer.
Medi ambient
MEDI AMBIENT
La repoblació de nàiades a l'estany, a punt
Ahir van inaugurar el laboratori on els pròxims mesos es criaran els musclos
Notícies relacionades
Publicat a
- El Punt Comarques Gironines 17-02-2011 Pàgina 12

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.