El president de la Generalitat, Artur Mas, ha confirmat per escrit a l'organització ecologista Greenpeace el rebuig del govern a la instal·lació del magatzem temporal centralitzat (MTC) de residus nuclears a Ascó. Mas sosté que encara és vigent la negativa plasmada en la resolució del Parlament de l'11 de març del 2010, aprovada amb el suport de CiU. “Tenint en compte que no hi ha hagut cap modificació substancial sobre aquest assumpte, segueix plenament vigent el sentit de la resolució”, respon el president de la Generalitat en la carta que ha fet arribar a Greenpeace. En aquest sentit, l'entitat ecologista reclama al govern de l'Estat que, “donat el rotund rebuig social i territorial al cementiri nuclear centralitzat i davant l'incompliment de la normativa vigent en matèria de participació pública, anul·li la resolució de la secretaria d'estat d'Energia que donava inici a la recerca d'un emplaçament per a l'MTC”.
Protesta de la CANC
Per la seua banda, la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya (CANC) continua les accions de protesta per pressionar el govern català i fer que es pronuncie clarament en contra de la instal·lació del cementiri nuclear a Ascó. Així, si divendres passat es van concentrar davant la seu de CiU a Móra d'Ebre, divendres està previst que es manifesten davant la delegació del govern a Tortosa. Demà dimecres, la CANC es reunirà amb el delegat del govern a l'Ebre, Xavier Pallarès, i li traslladarà tres peticions. En primer lloc, que retiren Rafel Vidal com a cap de llista a Ascó. “Si ratifiquen Rafel Vidal serà evident que CiU està d'acord amb l'MTC”, va dir el portaveu de la CANC, Sergi Saladié. També demanaran un pronunciament clar del govern sobre l'MTC i quines actuacions portarà a terme per frenar-lo.
































Comentaris
Que consti que encara que no els he votat aquesta vegada, si Ciu es referma en la seva psotura contra el cementeri, tindran el meu vot durant una llarga temporada. Sobretot tenint en compte que "els altres" del psoe no han acabat d'arreglar la cosa tenint el poder a la Generalitat i a Madrid. Sr Mas: si va per aquest camí, tindrà tot el meu suport, ara: hem d'estar ferms fins al final!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.