Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
medi ambient

Avisen que el mur per treure els fangs a Flix s'ha fet massa aviat

El professor Joan Grimalt diu que abans caldria haver fet les plantes i l'abocador

Qui va ser el coordinador dels estudis sobre els llots tòxics de Flix, el professor Joan Grimalt, va advertir ahir en una xerrada a la Facultat de Química de la URV a Tarragona que el mur de planxes que s'ha aixecat al riu per envoltar els residus i evitar fuites durant el procés d'extracció s'ha fet massa aviat. “S'ha començat la casa per la teulada; la paret és l'últim que jo hauria fet perquè si triguen gaire a treure els fangs potser s'haurà de tornar a reforçar, ja que està sotmesa a la força de l'Ebre”, apunta. Segons ell, “el normal hauria estat preparar primer l'ampliació de l'abocador i les plantes de tractament dels llots i l'aigua que calen a terra, perquè, a més, no són obres gaire complexes”. Grimalt –que és professor al Centre d'Investigacions Científiques de Catalunya (CSIC) i va ser un dels artífexs dels treballs que es fan ara, si bé el van deixar al marge de qualsevol seguiment un cop aprovat el projecte en curs–, lamentava que durant la segona legislatura de Zapatero “hi ha hagut un impàs molt llarg en què no s'ha fet res”. En canvi, lloava la feina dels exconsellers catalans de Medi Ambient Albert Vilalta –qui li va encarregar un estudi acurat sobre el problema dels llots– i Salvador Milà, que, segons ell, “va agafar el toro per les banyes” per executar les obres.

Darrera actualització ( Dijous, 28 d'abril del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter