Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Medi ambient

Distintiu ecològic per a tretze platges de la demarcació

Ecologistes en Acció lliura per segon any consecutiu el guardó Platges Verges

Nou de les guardonades són de la costa de l'Ebre

La platja de Santes Creus a l'Ametlla és una de les que ha aconseguit el distintiu. Foto: EL PUNT.

Platges amb bandera blava i platges amb bandera de Platges Verges. El primer distintiu, atorgat per la Fundació Europea d'Educació Ambiental, valora aspectes com ara els serveis (dutxes, lavabos, accessos, etc.); el segon, atorgat per l'organització ecologista Ecologistes en Acció, puntua tot el contrari: que la platja conserve al màxim el seu aspecte natural i que no es puga accedir en vehicle a menys de 200 metres de la platja.

La iniciativa va sorgir fa uns anys a Cadis i Ecologistes en Acció l'ha anat estenent a la resta de territoris on té implantació. A Tarragona és el segon any que s'organitza i enguany aspiraven al guardó setze platges de sis municipis diferents (l'Ametlla de Mar, l'Ampolla, Amposta, Deltebre, Tarragona i Torredembarra). Tretze l'han obtingut, nou de les quals són de les Terres de l'Ebre.

El lliurament dels guardons es va fer ahir en un acte a l'Ametlla de Mar. Concretament, les tretze platges que podran fer onejar la bandera amb el sol d'Ecologistes en Acció són: Santes Creus, Torrent del Pi i l'Estany Podrit, a l'Ametlla de Mar; Cala Maria, a l'Ampolla; la Platjola i Eucaliptus, a Amposta; la Bassa de l'Arena, la Marquesa i la Punta del Fangar, a Deltebre; Cala Fonda, Roca Plana i Cala Jovera, a Tarragona, i els Muntanyans, a Torredembarra.

Platges poc “humanitzades”

“Puntuem el fet que siguen platges poc humanitzades i que conserven els seus valors naturals”, explicava Eloi Nolla, del Grup Ecologista de Tarragona i l'Ebre d'Ecologistes en Acció (GETE-EEAC). Enguany als ajuntaments de l'Ametlla de Mar, Deltebre i Torredembarra, que ja van presentar candidatura l'any passat, s'hi han afegit els d'Amposta, l'Ampolla i Tarragona, a més de dues entitats: l'Associació Mediambiental La Sínia i la Plataforma Salvem la Platja Llarga. Els consistoris són conscients que han de diversificar al màxim la seua oferta turística i que no tots els usuaris busquen platges amb serveis i guinguetes; en aquest sentit miren de mantenir-ne almenys alguna com més salvatge millor. Les del delta de l'Ebre són ara per ara les que més fàcil ho tenen.

Darrera actualització ( Dissabte, 9 de juliol del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter