Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari
terres de l'ebre

El Delta té prou sediments per afrontar inundacions

Els aiguamolls del Garxal i els de la badia del Fangar són només dos exemples de les zones més humides del delta de l'Ebre (connectades amb ambients fluvials i marins) i que en general registren un creixement vertical del sòl suficient per fer front (almenys durant aquest segle) al risc d'inundació ocasionat per la subsidència i l'increment del nivell del mar, és a dir, que garanteixen una aportació continuada de sediments (orgànics i inorgànics) per suportar un possible enfonsament. En un estudi realitzat pel programa d'ecosistemes aquàtics de l'IRTA, els experts apunten que “una gestió que comporti aportacions dels sediments acumulats als embassaments aigües amunt afavoriria la supervivència de les zones humides”, i destaquen que els aiguamolls costaners més aïllats “són més vulnerables als riscos d'inundació”. El projecte ha comportat també la creació d'aiguamolls experimentals en antigues finques agrícoles que reben aigua del riu o aigua de drenatge dels arrossars per estudiar i comparar la funció de depuració d'aigües i el creixement del sòl, on també s'ha donat un significatiu creixement vertical del sòl.

Darrera actualització ( Dimecres, 24 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar frank lopez (sant carles de la rapita)

No se lo creen ni ellos.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter