Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
medi ambient

El cap de Creus no té vigilants contra incendis en ple agost

L'alcalde del Port de la Selva, que forma part de l'ADF, critica que fa una setmana s'ha eliminat el dispositiu previst a la zona

La diputació finança l'equip, que gestiona l'Ajuntament de Roses

Una imatge del Cap de Creus, que fa una setmana que no té vigilància contra incendis. Foto: D.V.

El Parc Natural del Cap de Creus fa una setmana que no té vigilància contra incendis, en ple agost, un dels mesos de més risc. L'alcalde del Port de la Selva, Josep Maria Cervera, que forma part de l'Agrupació de Defensa Forestal (ADF) de la zona, ho explica a través d'un escrit al seu bloc, en què critica durament aquesta decisió: “No es pot prescindir de les ADF quan parlem de temes de prevenció i suport a l'extinció d'incendis forestals i molt menys a l'Alt Empordà, on hem demostrat capacitat sobrada per fer-ho bé. Seria impensable el fet de no aprofitar la nostra predisposició i experiència.”

En l'escrit, Josep Maria Cervera explica que els problemes van arribar quan la Diputació de Girona va reorganitzar el 2010 –i amb Josep Maria Rufí com a diputat de Medi Ambient en aquell moment– la prevenció d'incendis en espais naturals prescindint de les ADF i contractant persones a l'atur a través dels plans d'ocupació. L'alcalde del Port de la Selva diu que hi ha hagut diversos problemes amb els treballadors que es van contractar.

Segons la Diputació, les cinc persones que hi estaven destinades formaven part d'un equip finançat per la Diputació de Girona i coordinat per l'Ajuntament de Roses. Segons fonts municipals, el consistori rosinc hauria decidit traslladar aquestes persones a fer altres tasques pel municipi que es consideren més prioritàries.

La Generalitat diu que es manté la vigilància dels agents rurals, que treballen sobretot al cap de Creus i l'Albera, però que no hi són de manera permanent.

Darrera actualització ( Dissabte, 27 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter