Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
BAIX EBRE

Trampes amb atraient contra el cargol poma

Els canals de reg del delta de l'Ebre es tanquen avui per assecar els arrossars i combatre el mol·lusc invasor

Una trampa col·locada en un desguàs per enganxar cargols poma. Foto: DIMAS BALAGUER.

Durant els darrers mesos s'han instal·lat més de 700 tubs entre els arrossars del delta de l'Ebre i els desguassos, amb l'objectiu de provocar un salt d'aigua i evitar que el cargol poma, que neda contracorrent, penetre de la xarxa hidràulica al camp. També s'han provat trampes amb un atraient (un premsat de proteïna i segó) i l'efectivitat del trampeig massiu ha fet decidir el departament d'Agricultura a instal·lar-ne 400 la pròxima primavera. “Hem comprovat que si no hi ha llapó el trampeig massiu funciona”, ha assenyalat el responsable de la lluita contra el cargol poma del departament d'Agricultura, Hernán Subirats. Unes trampes que es col·locaran tant als camps, com als desguassos i el riu.

Tractament químic

Finalitzada la campanya de la sega de l'arròs al delta de l'Ebre i quan les temperatures encara són agradables és el moment de fer un altre tractament químic contra la plaga del cargol poma. En aquest sentit, el departament d'Agricultura ja ha començat a tractar amb saponina (un extracte de les camèlies) les àrees més afectades pel mol·lusc invasor. “Els arrossaires han de tenir els camps inundats i xafar l'herba perquè el tractament sigui realment efectiu”, afirma Subirats. Un tractament, però, que en pocs dies es completarà perquè s'assecaran els camps, una de les mesures més efectives per reduir l'abast de la plaga. Així, la comunitat de regants de l'esquerra de l'Ebre tancarà avui els canals de reg i el 3 de novembre engegarà les estacions de bombeig per deixar sense aigua desguassos i camps. “En menys de quinze dies estarà tot el marge esquerre del Delta assecat”, ha dit Subirats. I una vegada assecats els arrossars es permetrà el pas d'aigua salada a les parcel·les, ja que el mol·lusc invasor només viu en aigua dolça. “A les parts més elevades del Delta no arribarà l'aigua salada, però confiem registrar una mortalitat important”, ha manifestat el responsable de la lluita contra el cargol poma d'Agricultura. De tota manera, els arrossaires que inunden les finques amb aigua salada ho hauran de comunicar al departament d'Agricultura i, a partir, del 14 de desembre la comunitat de regants els facilitarà aigua dolça per no perjudicar la collita d'arròs de l'any que ve. Posteriorment, el 30 de desembre es tornarà a tancar el pas de l'aigua perquè els regants facin els treballs necessaris de manteniment.

LA XIFRA

400
trampes amb atraient
alimentari s'instal·laran al marge esquerre de l'Ebre per frenar el cargol poma.

LA DATA

14.12.11
La comunitat de regants
facilitarà aigua dolça als arrossaires que hagin inundat els camps amb aigua salada.
Darrera actualització ( Dilluns, 31 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter