Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari
medi ambient

Fan aturar la dessalinitzadora per estalviar

Blanes carrega contra l'Agència Catalana de l'Aigua, que diu que la tornarà a engegar per Setmana Santa

La dessaladora de la Tordera, a Blanes.

L'Agència Catalana de l'Aigua ha aturat la dessalinitzadora de la Tordera, a Blanes, que abasteix el sud de la Selva (Tossa, Lloret i Blanes) i el nord del Maresme. La mesura s'ha pres, segons l'ACA, per estalviar energia, i es tornarà a posar en funcionament per Setmana Santa.

La decisió, però, ha aixecat les protestes de l'alcalde de Blanes, Josep Marigó (PSC), que comença a estar fart de les actuacions de l'ACA. “El dia 14, l'ACA va trucar a l'empresa d'aigües de Blanes per dir que tres dies després deixaria de subministrar aigua des de la dessalinitzadora –va explicar Marigó ahir–. Quan els tècnics van preguntar si era una aturada tècnica, van dir que no, i que no sabien fins quan”, va dir Marigó. L'alcalde va exposar que, efectivament, el dilluns següent a la nit s'havia deixat de rebre aigua de la dessalinitzadora i s'havia convocat l'Ajuntament a una reunió el dia 20. “Allà ens van dir que és per restriccions econòmiques”, hi va afegir.

L'alcalde es queixa –i no és el primer cop– que l'ACA “pren decisions unilaterals en funció de les seves necessitats, sense diàleg ni consens ni respecte cap a la resta d'administracions municipals”. Marigó manté que ara es pot garantir el subministrament d'aigua perquè els pous estan en ple funcionament, però avisa que, si l'ACA torna a prendre una mesura com aquesta amb vista a l'estiu, hi haurà “problemes de subministrament”. Recorda, a més, que a l'estiu l'ACA ja va començar a actuar unilateralment retirant les barques de neteja del mar, i que fa anys que es reclama que es netegin les rieres i no es rep cap resposta.

La riera, esquerdada

Als problemes ja esmentats, s'hi afegeix l'edifici descalçat del carrer Joaquim Ruyra, perquè una de les caixes de la riera (competència de l'ACA) es va esquerdar, cosa que va fer que s'hagués de desallotjar els veïns. “Vaig demanar ajuda al conseller de Territori, i l'única persona que ha vingut és un tècnic de l'ACA que no és ni enginyer. Ens autoritzen a posar formigó a la riera, però esperava del govern de la Generalitat més ajut, busquem fons d'emergència. Els únics mitjans que hi tenim són municipals.” Pel que fa als veïns de l'edifici afectat, la major part podran tornar a casa avui, i els que viuen ben bé als pisos més propers a l'esquerda s'hauran d'esperar una setmana més, fins que es fonamenti més l'edifici. Marigó va dir que no han avaluat el cost de l'operació.

LA XIFRA

20
hectòmetres cúbics
és la capacitat de producció de la dessalinitzadora de la Tordera, que s'ha aturat.

LA FRASE

D'una administració que tanca els serveis a la seva conveniència, qui se'n refia?
Josep Marigó
Alcalde de Blanes (PSC)
Darrera actualització ( Dijous, 3 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Jordi Jorba Mas (Manresa)

No comprenc que aturin la desalinadora, es una bona forma de estalviar roban, ja que segons crec els rebuts de l'aigua no es modifiquen.

avatar abba ramos martinez (Girona)

El que ha de fer voste Alcalde Marigó es baixar el rebut del aigua ,ja que si la desalinitzadora está tancada el rebut a de abaixar a tots els ciutadans de Blanes.Haurien de denunciar tots els ciutadans aquesta estafa municipal de la que vosté es el particip.  

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter