Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Fins a 20 litres per metre quadrat en només una hora

Són registres d'Espolla, Torroella de Fluvià i Sant Pere Pescador

Es van superar els 100 litres a diversos punts

L'aigua que va caure ahir a l'Alt Empordà ho va fer de manera insistent durant tota la jornada, però hi va haver moments del dia –sobretot a primera hora del matí i també al migdia– en què la pluja va arribar a acumular fins a 20 litres per metre quadrat a llocs com ara Espolla, Torroella de Fluvià i Sant Pere Pescador, per exemple. Aquestes grans acumulacions d'aigua en poca estona són les que provoquen problemes d'inundacions, tot i que ahir també s'hi va afegir el fet que fa dies que plou a la zona.

De fet, diverses poblacions de la comarca van acumular durant tot el dia més de 100 litres per metre quadrat. És el cas de la Jonquera, Llançà, Garriguella i Vilamaniscle (vegeu taula de precipitacions). També hi va haver registres importants a Figueres i Sant Miquel de Fluvià.

El Servei Meteorològic de Catalunya advertia de l'acumulació d'aigua i recordava que es podrien superar els 100 litres en 24 hores a l'Alt Empordà.

Menys a la resta de llocs

Pel que fa a la resta de les comarques gironines, també hi va ploure, especialment a la tarda, però l'aigua va provocar menys problemes. Es van registrar 61 litres per metre quadrat als Àngels, 55 litres a Girona i 46 a Olot, per exemple.

De tota manera, si es mira l'historial de l'última setmana, les xifres pugen a 224 litres per metre quadrat a Sant Feliu de Guíxols, a 195 a la Bisbal i a 180 a Palamós, segons dades de Meteoclimatic.com.

Avui, litoral i Gironès

Pel que fa a la previsió d'intensitat de pluja per avui, es preveu que afecti durant tot el dia les zones del Gironès, el litoral i el prelitoral de tot el país, i per tant també caldrà estar atents a comarques com ara la Selva i l'Alt i el Baix Empordà. La probabilitat d'afectació és més elevada a la zona nord-est i sud del país, com de fet ja ha passat en les últimes hores.

Darrera actualització ( Dimarts, 22 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter