El canal Xerta-Sénia continua sent una prioritat per al govern català, però la situació econòmica actual ha fet que es replantege la fórmula de tirar-lo endavant. Així, el govern ha aprovat realitzar les actuacions preparatòries del contracte de concessió per a la construcció i explotació del canal. És a dir, que per executar l'obra es fa necessari recórrer al finançament privat, amb l'objectiu d'afrontar a curt termini una inversió de 347 milions d'euros.
Concretament, es faran els tràmits i les actuacions necessàries per fer possible la licitació i adjudicació del contracte i les actuacions que integren la projecció, la construcció, l'explotació i el manteniment de la xarxa de transport i distribució del regadiu Xerta-Sénia, que donarà servei a gairebé 12.000 regants de les Terres de l'Ebre. També s'ha acordat encarregar a Regs de Catalunya la redacció dels estudis i avantprojectes previs.
Suport al món agrari
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural promou el regadiu del Xerta-Sénia, que en el futur donarà servei a gairebé 12.000 regants potencials d'onze municipis del Baix Ebre i el Montsià i que tindrà una superfície de 16.501 hectàrees. Els municipis que se'n beneficiaran són Xerta, Aldover, Roquetes, Tortosa, Santa Bàrbara, Masdenverge, la Galera, Mas de Barberans, Freginals, Ulldecona, Amposta i la Sénia. Segons el govern, el projecte contribuirà a la dinamització econòmica de la zona, tant pel que fa a la creació directa de noves explotacions agrícoles com a l'increment de l'activitat de les empreses agroalimentàries i agroindustrials i de la resta de sectors econòmics. Es tracta, a més, d'una obra important per fer front a eventuals episodis de sequera que, com el registrat en els darrers mesos, posen en qüestió la viabilitat de moltes explotacions agrícoles.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.