Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Es disparen les vendes de butà, gasoil i estufes

La gent es prepara per l'onada de fred comprant aparells de calor, gasoil de calefacció i bombones de gas

La demanda ha augmentat els últims dos dies

Un veí de la Jonquera, ahir, traginant llenya cap a casa seva Foto: ROBIN TOWNSEND.

Les vendes de bombones de butà i gasoil de calefacció s'han disparat en les últimes hores arran de l'anunciada onada de fred. En concret, els responsables dels punts de venda asseguren que entre dimarts i dimecres s'ha notat un augment important de la demanda perquè la gent es prepara pel fred intens que es preveu. L'associació de gasolineres, per exemple, assegura que l'increment de gasoil i butà ha estat de cop quan ha començat el fred. I des del centre de distribució de butà de Sarrià de Ter asseguren que es fan cues per carregar bombones, un fet que també atribueixen a la crisi econòmica.

La venda de llenya, en canvi, no ha tingut un increment tan destacat.

El que sí s'ha notat, i força, és la venda d'aparells de calor, com ara estufes o calefactors a les botigues d'electrodomèstics. Els supermercats gironins han augmentat la venda de productes bàsics, com ara el pa o la llet, entre d'altres, tal com és habitual en casos de previsions d'onades de fred.

La indignació dels alcaldes

El març del 2010, després d'haver-se quedat pràcticament sols a l'hora de gestionar el caos provocat pel temporal de neu del dia 8 i d'haver donat la cara davant els ciutadans, els alcaldes gironins van subscriure un manifest titulat Per la dignitat dels gironins. En aquell manifest, els representants del món local afirmaven que tot plegat havia estat “una experiència evitable en bona part” i reclamaven que es corregissin els protocols d'actuació en cas d'emergència perquè la descoordinació entre les diverses administracions havia estat clara. També es queixaven de la manca d'informació per part de les empreses de subministrament energètic, de les operadores de telecomunicacions i de les concessionàries d'infraestructures. Els alcaldes demanaven que el govern de la Generalitat obligués les companyies elèctriques a fer una auditoria de totes les línies de distribució i a fer les inversions necessàries per evitar la reedició d'una crisi semblant. Finalment, exposaven l'etern problema dels municipis, les dificultats econòmiques, agreujades pel temporal.

Darrera actualització ( Dijous, 2 de febrer del 2012 02:33 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter