Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
MEDI AMBIENT

Platja d'Aro demanarà a l'ACA que endegui el tram del Ridaura fins al mar

Els veïns de prop de la desembocadura pateixen inundacions en carrers i pàrquings quan hi ha temporal

L'ACA disposa de 300.000 euros per a l'obra

El tram final del Ridaura, durant la llevantada del 21 de novembre passat Foto: E.A..

L'alcalde de Platja d'Aro, Joan Giraut, es reunirà la setmana vinent amb responsables de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) per demanar-los “garanties” que es completarà l'endegament pendent del tram final del riu Ridaura, entre la C-253 i la desembocadura. L'ens, segons va explicar Giraut en el darrer ple municipal, disposa d'una partida de 300.000 euros dins del pressupost de 2012.

Des que es va canalitzar el tram superior, fins a Santa Cristina d'Aro, els veïns de la zona més pròxima a la desembocadura han patit problemes cada cop que hi ha una llevantada. Un dels residents, Alfonso Castro, explica que abans del 2005 eren esporàdics, però ara “el vent i l'onatge acumulen sorra a la desembocadura i les aigües fluvials queden embassades al curs”. Aleshores, les canonades de desguàs del clavegueram sobreïxen i els carrers i aparcaments de la zona de la plaça de les Nacions queden negats per l'aigua.

Castro, que també lamenta la “degradació” urbana del sector, tot i estar inscrit en “la zona on es paga un IBI més elevat”, planteja que s'aïlli el clavegueram i s'impermeabilitzi el lateral de la llera annex a la zona habitada.

La proposta de l'ACA inclou un rebaix de la cota de la llera i el seu estretament perquè l'aigua baixi amb força i desfaci l'acumulació de sorra, i diversos canvis en el sistema de bombeig del clavegueram per evacuar més aigua i amb més rapidesa.

LA DATA

21.11.2011
és l'ultim dia
que els veïns de la plaça de les Nacions van patir la inundació dels carrers del sector annex al riu.

LA XIFRA

300.000
euros
és el pressupost de què disposa l'ACA per endegar el tram del Ridaura pendent fins a la desembocadura.

Reurbanitzar el sector amb contribucions

Pel que fa a les obres de millora del sector, el tinent d'alcalde Pep Solé va avançar que caldrà fer ajustos en el nou POUM per establir-ne la delimitació, però que podrien costar diversos milions d'euros. El govern municipal no descarta tirar-les endavant, però “sempre que els veïns estiguin d'acord” amb el pagament de quotes o contribucions especials.

Darrera actualització ( Dissabte, 11 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter