Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Medi ambient
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

En defensa dels rius

En el marc de la campanya Big Jump, 60 persones reclamen que es preservi el riu Gaià

La campanya europea Big Jump es va celebrar ahir per reclamar la defensa dels rius. A la demarcació, els rius Francolí i Gaià van rebre el suport de la societat. A Tarragona, l'organització Mediterrània va prolongar el curs del riu de manera simbòlica amb plàstics negres per representar la part més bruta del riu. A la Riera de Gaià, els participants convocats per Salvem el Gaià van anar fins a la resclosa, on van llegir un manifest i, els més valents, es van banyar. Tot i no estar inclosa dins el Big Jump, l'associació submarinista Sotavent va organitzar una jornada de neteja del fons marí, del litoral i del llac de Coma-ruga.

El col·lectiu Salvem el Gaià va congregar una seixantena de persones ahir al migdia per reivindicar que «els rius necessiten aigua», tal com explicava el portaveu de l'organització, Héctor Hernández.

La campanya Big Jump, celebrada a nivell europeu, va tenir diverses accions arreu del territori català. En el cas de la Riera de Gaià l'acció d'ahir va ser diferent de la d'anys anteriors. Fins a l'edició d'enguany no s'havia visitat cap punt on hi hagués aigua.

Tot i això, el Gaià és un riu que, en els últims onze quilòmetres, no porta aigua. L'excepció és la resclosa, que acumula alguns litres d'aigua quan als regants els en sobra. La caminada des de la Riera de Gaià fins a la resclosa va estar amenitzada per quatre grups de grallers, els d'Altafulla, els del Catllar, els dels gegants manotes de la Riera de Gaià i els Trencanous, de la Nou de Gaià, que van tocar conjuntament quan van arribar a la resclosa.

Un cop desplegada la pancarta, el delegat territorial d'Unió de Pagesos, Josep Maria Coll, va llegir un manifest que reivindicava la defensa dels rius. Tant Coll com Hernández van coincidir que els rius s'han de defensar des de dues vessants: per fer possible la preservació ecològica del riu com a ecosistema i per permetre que la gent que viu del camp i, per tant, de l'aigua dels rius pugui seguir fent-ho.

Tot i que no s'emmarcava dins el Big Jump, Sotavent, l'associació submarinista del Vendrell, va organitzar la quinzena edició de la jornada de conscienciació i neteja del fons marí, del litoral i del llac de Coma-ruga.

Darrera actualització ( Dilluns, 13 de juliol del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook