El Departament de Política Territorial ha posat a licitació la redacció dels estudis previs –l'informatiu i el d'impacte ambiental– per condicionar la carretera entre Santa Coloma de Queralt i Igualada. El traçat que s'ha de remodelar, de 20,1 km, comença a la sortida de la vila, travessa cinc termes municipals de l'Anoia i acaba a la futura ronda sud d'Igualada, de la qual el govern acabarà la primera fase d'obres l'estiu vinent. L'actuació es podria dividir en tres trams: la C-241d fins a l'encreuament amb la carretera de la Panadella, la C-241e entre Aguiló i el límit de demarcació, i la C-241c entre Sant Martí de Tous i Igualada. Amb una inversió estimada de 35 milions, es preveu que la via s'eixampli dels 6 m actuals a 9, i se suavitzin els revolts. Els estudis, que es redactaran durant el 2010, hauran d'analitzar diversos possibles traçats, que seran sotmesos després a informació pública. El departament ja té ara en la fase de tramitació ambiental els estudis previs a la millora de la C-241d al tram entre Montblanc i Santa Coloma, de 25 km. També redacta els estudis específics per a les tres variants que hi vol executar, a Pira, Sarral i Rocafort de Queralt. Aquestes actuacions permetran adequar tota la carretera entre Montblanc i Igualada, que vertebra la Conca, al seu nou rang de via de la xarxa bàsica que li ha atorgat el pla d'infraestructures del transport de Catalunya, que fins ara la tenia catalogada en la xarxa comarcal.
Infraestructures i serveis
Comencen els estudis per condicionar la carretera entre Santa Coloma i Igualada
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 06-12-2009 Pàgina 10
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.