Dimarts, 22 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Duel entre PSC i ICV pel Logis

El delegat del govern al Camp defensa el projecte de la plataforma logística al Baix Penedès malgrat els dubtes de l'informe ambiental, el qual Iniciativa esgrimeix per frenar la infraestructura

Cartells contra el Logis Penedès al ple de canvi d'alcaldia de Banyeres el maig passat, i en què ICV va cedir el càrrec a la cap de llista de CiU, Núria Figueras. / Foto: MARTA MARTINEZ.

El projecte de centre logístic Logis Penedès no sols provoca les reticències de les plataformes opositores i dels municipis afectats (l'Arboç, Banyeres del Penedès i Sant Jaume dels Domenys), sinó que fins i tot en els darrers mesos ha anat provocant un peculiar estira-i-arronsa entre socialistes i ICV, que, de fet, són socis a l'ens impulsor del projecte, el govern de la Generalitat. Mentre que el PSC controla el departament que ha engegat la iniciativa (Política Territorial i Obres Públiques), els ecosocialistes mostren la seva oposició des del Departament de Medi Ambient, que la setmana passada va fer pública una avaluació ambiental de l'avantprojecte que hi denunciava diferents mancances.

El delegat del govern al Camp de Tarragona, Xavier Sabaté (PSC), va afegir ahir més llenya al foc i va defensar que el Logis no es veurà frenat per aquest informe ambiental, el qual, segons Sabaté, planteja «tot un seguit de recomanacions que es tindran en compte en la tramitació del projecte», és a dir, en el moment que el pla director que ha de fer possible la infraestructura s'aprovi de manera inicial. El delegat va tornar, a més, a defensar les bondats del projecte amb referència a les xifres d'atur del Baix Penedès, i va recordar que, un cop en marxa, el Logis suposarà la creació de «dos mil nous llocs de treball», una xifra que el mateix Sabaté creu «vital».

Resposta d'ICV

Les paraules del delegat no van trigar ahir a tenir resposta del diputat d'ICV al Parlament, Daniel Pi, que el va acusar de «menystenir les observacions i exigències ambientals» del document. «Hem de suposar que el delegat del govern no invita a vulnerar la llei», va afegir Pi.

Pels ecosocialistes, de fet, les conclusions de l'avaluació són un baló d'oxigen per mantenir l'oposició al Logis en l'àmbit local, un posicionament que fins i tot els ha reportat el pacte de govern amb CiU a Banyeres i l'alcaldia durant la meitat d'aquest mandat. El mateix president del partit a la comarca, José Manuel Fernández, deia la setmana passada que el document els donava «raons i arguments per fer veure que això no ha de prosperar».

Llista de mesures

L'avaluació ambiental, –que ha de donar peu a l'informe ambiental que acompanyarà l'aprovació inicial del projecte–, recull molts dels arguments esgrimits per l'oposició al Logis en aquests darrers anys, i fins i tot fa una sèrie de recomanacions d'afectació local. Per una banda, el document alerta que dins de l'àmbit del pla es troben «sòls de connexió ecològica de rellevància territorial» i que el seu desenvolupament afectaria «un paisatge de vinya lliure d'alteracions molt preponderant». L'informe també subratlla la possibilitat que altres plataformes d'iniciativa privada es concentrin a la zona i aposta perquè el pla es reformuli per «evitar l'efecte inductor de consum de nous sòls».

En referència amb els efectes del centre logístic sobre els municipis de la zona, Medi Ambient destaca que la «gran quantitat» de llocs de treball pot provocar «potencials impactes ambientals negatius» pel dèficit de serveis que podria implicar, i demana que s'estudiï millor els problemes de mobilitat i possibles col·lapses a la xarxa de carreteres locals i en moments com l'inici de la jornada laboral. L'informe també reclama que s'eviti crear efectes visuals de barrera, com la que provocaria la transició entre el centre i el municipi de l'Arboç, a més de millorar la connectivitat (també a peu i en bicicleta) d'aquesta població i Banyeres.

Darrera actualització ( Dimecres, 9 de desembre del 2009 19:53 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

COMERCIAL/PROMOTOR

21/05/12 19:18 - BARCELONA

BARCELONA

IFD FORMACION

21/05/12 18:49 -

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
Com s’han d'anomenar en català els missatges a la xarxa social Twitter?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter