Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Acesa pagarà els 70 milions que val la prolongació de l'autopista fins a Lloret

La concessionària no apujarà el peatge de Palafolls i preveu recuperar-ho amb l'augment del trànsit

La Generalitat i Acesa han signat un conveni de col·laboració en virtut del qual la concessionària es farà càrrec de la construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret, amb una inversió d'aproximadament 70 milions d'euros. Acesa i la Generalitat asseguren que no es preveu apujar el peatge de Palafolls, sinó que la concessionària calcula recuperar la inversió amb l'augment de trànsit que preveu que hi hagi un cop estigui construïda. Aquesta nova carretera, a més de donar continuïtat a la C-32 cap a la Costa Brava, servirà de variant o alternativa a la GI-682, la carretera que enllaça els municipis de Tordera i Blanes.

El govern català va aprovar ahir un conveni amb Acesa per afavorir les comunicacions viàries a la Costa Brava sud i la connexió futura amb l'autovia A-2. El document estableix les condicions per a la reinversió de fins a 100 milions d'euros procedents de beneficis que té Acesa amb la concessió de l'autopista. D'aquests 100 milions, Acesa en destinarà 70 a la construcció de la prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Aquesta prolongació té uns set quilometres de longitud i es planteja com una via d'un carril per sentit. Ajudarà a treure trànsit del centre de Lloret, però hi ha un sector de la societat lloretenca preocupada per l'impacte ambiental que pugui tenir a Sant Pere del Bosc. El projecte de traçat encara s'està redactant, però la construcció podria començar l'any vinent. Aquesta carretera, a més de donar continuïtat a la C-32 cap a la Costa Brava, servirà de variant o alternativa a la GI-682, que enllaça Tordera amb Blanes.

Acesa preveu recuperar la inversió gràcies a l'augment de trànsit i destaca que el model és el mateix que a l'AP-7. S'espera haver recuperat la inversió el 2021, però s'inclou un mecanisme de compensació en cas que no fos així. «És un mecanisme que funciona». afirmen.

Darrera actualització ( Divendres, 29 de gener del 2010 18:15 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook