Dilluns, 13 de febrer del 2012

Torroella de Montgrí
l'Estartit
Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

L'Ajuntament de Portbou vol denunciar Endesa pel tall elèctric

Una torre que va caure a la part alta de Grifeu, a Llançà, que afecta el subministrament. Foto: EL PUNT.

El municipi de Portbou ha estat dels darrers a recuperar la normalitat ja que fins ahir a la tarda no es va restablir el subministrament elèctric. Els trens tampoc no van funcionar fins al matí. Si bé encara hi ha força municipis de la comarca afectats parcialment pel tall del subministrament, a Portbou fins ahir a les quatre de la tarda no va haver-n'hi enlloc, excepte a l'estació que disposava d'un grup electrogen. L'alcalde de la població, Antoni Vega (PSC), va criticar amb duresa la companyia Fecsa Endesa per les contínues promeses «que no es compleixen». «La companyia subministradora ens va prometre tres generadors aquest dimecres a les sis de la tarda; a les nou del vespre, ja eren dos; a les deu de la nit, només un, i, finalment, s'han perdut pel camí i encara no han arribat», va explicar ahir. Per tot això l'Ajuntament es planteja denunciar Fecsa Endesa. «Prèviament, ho he de consultar amb l'assessoria jurídica de l'Ajuntament i vull parlar amb altres alcaldes de la zona, però estem disposats a presentar aquesta denúncia», va insistir Vega. El motiu de la denúncia seria que «la companyia elèctrica ens digui una cosa que no és certa, que ens prometi que arribaran tres generadors i després no arriben», ha assenyalat l'alcalde de Portbou, que ha reconegut, però, que són «conscients» que hi ha una avaria molt important al municipi. Una part de la població, especialment gent gran, va començar a tenir un problema d'hipotèrmia pel fet d'haver estat quatre dies sense calefacció i amb temperatures baixes. Per això l'Ajuntament va habilitar un espai del centre cívic i una sala de l'estació perquè poguessin servir de refugi per a la gent que ho volia.

D'altra banda, el servei de trens entre Portbou i Figueres es va restablir amb intermitències la nit de dimecres.

Altres poblacions com ara Llançà o l'Escala ahir al vespre encara tenien sectors sense electricitat. Concretament, a la part alta de Grifeu, a Llançà, on va caure una torre, i al voltant d'Empúries, a l'Escala.

Pel que fa a la xarxa viària a l'Alt Empordà ja és plenament operativa i han desaparegut les grans retencions de camions a l'N-II i a l'AP-7 que es van produir dimarts i dimecres. Ahir a la matinada es van fer talls intermitents de cinc minuts a l'AP-7, a Capmany, per facilitar les tasques de reparació elèctriques de Fecsa Endesa. A les nou del matí ja s'hi podia circular amb normalitat.

Darrera actualització ( Divendres, 12 de març del 2010 02:01 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Enquesta

Enquesta: La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
La tensió social que viu Grècia es traslladarà a altres països europeus?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook