Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El telèfon d'emergències 112 va rebre prop de 100.000 trucades en quatre dies per les nevades

Només un 15% de les 17.000 trucades que es fan cada dia són emergències

Serveis municipals retirant un arbre caigut el dia de la nevada. Foto: EFE.

Protecció Civil s'encarrega de gestionar i centralitzar totes les trucades que es fan al 112, tant si és per contactar amb els serveis mèdics, com amb la policia o els bombers. En el cas de les nevades del dia 8 passat, van rebre prop de 100.000 trucades en quatre dies, un nombre molt superior a les prop de 17.000 que reben cada dia. D'aquestes, però, un 70 per cent són buides de contingut. Alguns usuaris s'han queixat de les explicacions i de les dades que se'ls demana quan fan ús d'aquest servei.

El telèfon d'emergències, el 112, va rebre prop de 100.000 trucades en quatre dies a causa de les nevades, quan el que és habitual és que n'atenguin cap a 17.000 cada dia. Actualment aquest servei està centralitzat i gestionat per Protecció Civil i disposa de dues centrals, una a Barcelona i l'altre a Reus. Normalment hi treballen cap a cent persones, però en casos excepcionals, com el de les nevades recents, el servei es va reforçar amb cap a cent persones més, tal com es va haver de fer la setmana passada a causa de les previsions del temporal.

Actualment totes les emergències estan centralitzades en aquest servei, que recull automàticament les que es fan per urgències sanitàries, a la policia o als bombers. En el cas que l'emergència la considerin de certa gravetat, la trucada és compartida amb els agents o responsables dels serveis requerits de manera instantània.

Segons expliquen, de les prop de 17.000 trucades diàries només un 15% representen realment una emergència. Un 70% són trucades buides i el 15% restant són errors o bé un mal ús del servei.

Darrera actualització ( Dilluns, 15 de març del 2010 12:08 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Cabrils/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate