L'estudi informatiu per al perllongament de la línia ferroviària del Metro del Vallès fins a Castellar del Vallès inclou la construcció de dues estacions, totes dues al marge de la carretera B-124. La primera al polígon industrial del Pla de la Bruguera i, la segona, a 500 metres del nucli antic, a la plaça de la Fàbrica Nova, a davant de l'Espai Tolrà. Segons la proposta que considera més adient el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, el cost total de les obres estaria al voltant dels 320 milions, i bona part dels 4,5 km de via serien subterranis. L'única excepció són els 700 m a cel obert que es necessiten, a través de 3 viaductes, per superar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages. Des d'avui, i durant 30 dies, està obert el període per presentar consideracions.
L'arribada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Castellar del Vallès fa avui un altre pas endavant amb la publicació del seu estudi informatiu. El director general del Transport Terrestre de la Generalitat, Manuel Villalante, no vol precisar cap calendari perquè, «igual com tot, depèn del finançament», però sí que destaca que, segons el Pacte Nacional d'Infraestructures, «l'inici de l'actuació seria abans del 2016». Tot i això, recorda que «l'aprovació d'aquest estudi, si tot va bé, serà a finals de l'estiu o a la tardor»; que la redacció del projecte constructiu «pot durar un any o un any i mig», i que una obra d'aquesta envergadura «sol tardar uns quatre anys» a ser un realitat.
El projecte del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, quan encara falten les possibles al·legacions d'entitats, particulars i administracions, preveu el perllongament del Metro del Vallès a partir de les futures cotxeres de Ca n'Oriac, l'última estació de les cinc que tindrà Sabadell. A partir d'aquí, la nova via seguirà un recorregut de 4,5 km i passarà pel carrer de Prada, continuarà en corba pel costat oest del sabadellenc barri de Can Deu, i creuarà tot seguit la carretera B-124, des d'on la seguirà en paral·lel fins a connectar amb les dues estacions plantejades: al Pla de la Bruguera, a l'altura del carrer del Bages, i a la plaça de la Fàbrica Nova.
Aquesta està considerada la millor opció perquè, entre altres coses, segons Villalante, quasi no afecta cap habitatge de Can Deu; l'impacte ambiental dels viaductes és mínim en ser de poca altura per sobre del riu i del torrent, i les estacions, per la seva morfologia, estaran situades en dos llocs de fàcil construcció. Es descarta, en aquest sentit, l'ús de la tuneladora per donar continuïtat a través de la ronda de Tolosa. La del Pla de Bruguera estarà adaptada a persones que tenen reduïda la mobilitat, tindrà ascensors i escales fixes i mecàniques a l'exterior i a l'interior, i donarà servei a unes 1.200 persones diàriament. La de la plaça de la Fàbrica Nova, que també serà subterrània, disposarà d'unes funcionalitats similars i està pensada per a 8.100 viatgers al dia, aproximadament.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.