Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Nadal afirma que aquest mes resoldrà les al·legacions a la variant de la Bisbal

Les rotondes de Verges i Llambilles ja funcionen, i el tram Banyoles-Serinyà es podria començar enguany

El conseller Joaquim Nadal i l'alcaldessa de Verges, Marta Payeró, ahir al matí davant la nova rotonda. Foto: O.M.

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va repassar ahir les obres que el departament executa a les comarques gironines. Ho va fer a Verges, on aquests dies ha entrat en funcionament la nova rotonda. El giratori de Llambilles, tot i no estar acabat, ja és operatiu, i això ha permès reduir els moviments del semàfor. Pel que fa a la variant de la Bisbal, Nadal va assegurar que aquest mes haurà resolt les al·legacions i aprovaran l'estudi informatiu definitiu, i va explicar que de les grans obres pendents, només el desdoblament de Serinyà a Banyoles podria començar aquest any, en funció del finançament de la Generalitat

El conseller va fer un èmfasi especial en les obres de manteniment i millora de la xarxa viària gironina, en què s'invertiran 36 milions en 28 projectes entre aquest any i el vinent. Com a exemple, va posar les rotondes de Verges, Llambilles i Parlavà, que, segons Nadal, «són velles aspiracions que ningú s'explica perquè no s'han fet durant dècades». En el cas de Verges, les obres s'han acabat molt abans del que s'havia previst, i només falten detalls molt secundaris. A Llambilles l'obra no s'acabarà fins d'aquí a unes setmanes, però la rotonda és operativa i això ja ha permès regular el semàfor de manera que s'hi puguin reduir les cues. I a Parlavà, el giratori que substituirà els semàfors estarà abans de l'estiu. Altres obres que va citar el conseller van ser la millora del ferm de carreteres com les que van de Salt a Anglès, de Palafrugell a Pals, de Sant Feliu de Buixalleu a Arbúcies o de Gualta a Parlavà. Per després de l'estiu, està previst fer el mateix en vies com ara la C-150a de Banyoles a Serinyà, la carretera de Cervià a Verges o la de Camprodon a Molló.

La Bisbal i l'eix

Pel que fa a les grans obres, Nadal va visitar ahir amb alguns dels alcaldes la nova C-31 de la Tallada a Torroella de Fluvià. Arran de la polèmica que hi ha hagut per aquesta carretera, Nadal va dir: «Ara la gent pot apreciar-ne les condicions, que crec que són eficients, ja que l'obra respon a la solució per a sis trams urbans, on era impensable fer sis minivariants.» Pel que fa a altres variants, de la Bisbal d'Empordà Nadal va assegurar que en un termini de tres setmanes s'aprovarà l'estudi informatiu per poder fer la declaració d'impacte ambiental. De la de les Preses, va destacar que la nova informació pública no ha aixecat polseguera, i que tant aquesta carretera com la variant d'Olot es licitaran amb finançament propi de la Generalitat. Precisament del finançament dels comptes públics dependrà que aquest any es pugui començar el desdoblament de la C-66 entre Serinyà i Banyoles. Finalment, i pel que fa al desdoblament de l'eix transversal, Nadal va dir que la constructora hi treballa, i que s'accelerarà el ritme quan acabi el desdoblament entre Vic i Ripoll.

Suport a l'Estat per l'N-II

El conseller també va fer referència a la recent reunió entre el subdelegat del govern estatal, Francesc Francisco-Busquets, i els alcaldes afectats pels trams amb obres aturades, de la qual no va sortir cap nou compromís. Nadal va dir que creu que el subdelegat «fa bé de no voler suscitar falses expectatives», i va dir que confia que a mitjà termini s'hagin resolt els problemes en aquest tram, que es deuen a aspectes de finançament de les empreses adjudicatàries, i s'accelerin els treballs. De les crítiques de CiU, va dir que «els seus arguments se'ls giraran en contra abans d'acabar l'any, i els problemes no els solucionaran ells, sinó els governs de la Generalitat i d'Espanya». També va destacar l'anunci d'Acesa, que ja ha adjudicat els quatre carrils de circumval·lació de Girona, que serviran per a l'AP-7 i l'A-2.

Darrera actualització ( Dissabte, 3 d'abril del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter