El desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú ha fet un pas endavant, ja que segons informava ahir la Generalitat s'ha sotmès a informació pública l'avantprojecte de l'obra. Després d'aquest període de 30 dies, i un cop s'analitzin les al·legacions, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ja podrà fer el concurs per a la redacció, execució i explotació de l'obra. Tot aquest paquet el farà una mateixa empresa, ja que els treballs es finançaran amb el sistema de peatge a l'ombra.
El projecte inclou fer una nova autovia de 14 quilòmetres entre Besalú i Banyoles, on enllaçarà amb el tram desdoblat actual que acaba a la sortida de l'Haribo. En el tram de variant de Banyoles el desdoblament es farà en paral·lel a la carretera actual, que s'aprofitarà com una de les direccions. Els enllaços es mantindran, si bé no tots seran complets. En canvi, a partir de l'enllaç amb la carretera antiga i fins a Besalú es farà un traçat nou, que servirà com a variant de Serinyà. Aquesta serà l'obra més complexa, ja que inclou tres viaductes i dos túnels dobles, el de Fares d'un 550 metres i el que es dirà de Serinyà de cap a 600 metres. Els viaductes seran un de 244 metres sobre una fondalada, un de 112 metres sobre el Ser i el desdoblament del que hi ha sobre el Fluvià, en el tram de la variant de Besalú. Dels enllaços d'aquest tram, n'hi haurà un per anar a Serinyà entre els dos viaductes i el de Besalú sud.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.