Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Foment es compromet per sorpresa a acabar el pont d'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7

Morlán ho anuncia als alcaldes de la zona, que feien front comú perquè es reactivessin les obres

Es recuperarà el projecte original per abaratir costos

El pont de Castellbisbal que va quedar paralitzat al mes de juliol Foto: JUANMA RAMOS.

El Ministeri de Foment s'ha compromès a reprendre en el termini d'un mes les obres de l'enllaç entre l'AP-2 i l'AP7, a Castellbisbal. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, així ho va anunciar ahir als alcaldes i representants d'aquesta població, Rubí, Terrassa, el Papiol, Pallejà, Corbera de Llobregat i Sant Andreu de la Barca, en una reunió a la Delegació del Govern estatal a Barcelona. Era la primera presa de contacte des que els vuit alcaldes –quatre del Vallès Occidental i quatre del Baix Llobregat– van decidir fer un front comú en contra de l'aturada del projecte, i l'anunci els va arribar completament per sorpresa. Les claus perquè el pont –el 65% del qual ja està acabat– es pugui completar són precisament el seu avançat estat d'execució i la recuperació del projecte original, ja que permetrà abaratir els costos.

“Han tingut molt en compte els nostres arguments i han vingut a Barcelona amb els deures fets. Ens han proposat exactament el que els volíem proposar”, va destacar l'alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde, que va reconèixer que els representants municipals de seguida es van avenir a deixar per més endavant la part complementària de les obres: “En el seu moment van decidir aturar tots els projectes on s'havia disparat el pressupost més d'un 20%. En aquest cas, quedarà pendent millorar la connexió amb la C-1413 i la construcció d'un mur de contenció per evitar les inundacions, ja que són obres que significaven el 30% del preu. El més important, però, és que les obres es puguin reprendre, i la resta ja es tirarà endavant quan es pugui”. Segons, Conde, amb el nou calendari previst, l'actuació podria ser una realitat a finals del 2013.

L'alcaldessa de Castellbisbal també va reiterar que Morlán els havia assegurat que l'aturada “no tenia res a veure amb cap tipus de pressió d'alguna empresa o institució”, i que la unió dels vuit municipis de la zona ha donat els seus fruits. En aquest sentit, l'alcalde de Corbera de Llobregat, Josep Canals, va recordar que la continuïtat de la infraestructura no només és bàsica “per l'impacte local, com ara per l'acumulació de materials, sinó també a escala nacional, ja que serà una ròtula importantíssima de comunicació”. Luis Felipe Nieto, primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme de Sant Andreu de la Barca, no podia ser més explícit: “Hi ha empreses que ens han dit que s'instal·laran al municipi quan han sabut la notícia”. Per ell, al marge de descongestionar les carreteres secundàries, el fet que s'acabi el pont evitarà un alt cost: “Si no, s'hauria hagut d'indemnitzar l'empresa constructora i tornar a posar a licitació les obres.”

Tot i haver d'ajornar algunes obres complementàries, els alcaldes hem optat pel pragmatisme
Enric Llorca
ALCALDE DE SANT ANDREU DE LA BARCA
El Vallès Occidental i el Baix Llobregat representem el 20% del PIB català. És una obra cabdal de país
Mercè Conesa
ALCALDESSA DE SANT CUGAT DEL VALLÈS
Darrera actualització ( Dimecres, 2 de febrer del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar ricard gibert (Corbera de Llobregat)

Algú sap quan s´acabara l´obra?i algún enllaç on ho digui,així com poder veure com quedara?trobo un encert i un fet de responsabilitat important el fet de fer un front comú comarcal.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter