La importància que està assolint el tren com a mitjà de transport de futur, tant en viatgers com en mercaderies, es pot comprovar per exemple amb la intensitat amb què es debat el corredor mediterrani. En aquest context, la Cambra de Comerç de Girona va encarregar un estudi per conèixer a fons la situació actual i les potencialitats del ferrocarril per al transport de mercaderies a les comarques de Girona. Segons el seu president, Domènec Espadalé, “estem situats en un punt estratègic i hem d'estar preparats per quan tot funcioni a ple rendiment”.
L'estudi analitza el mapa ferroviari gironí actual i fa les propostes, perquè sigui competitiu en els horitzons del 2016 i el 2026, en funció de la posada en servei del TAV el 2012 o l'estació intermodal del Far d'Empordà. Del 2016 destaca la necessitat d'allargar el tercer rail fins a Portbou i modernitzar la línia per permetre-hi el pas de combois de mercaderies més llargs, 750 metres com a mínim. També inclou completar l'anella ferroviària de Figueres, i fer la variant per a mercaderies de Girona, que passa per Salt. Tot això es considera necessari, perquè el corredor actual del TAV podria quedar saturat el 2016 per l'augment del nombre de viatgers i el creixement de les mercaderies, coincidint amb la posada en servei de la segona fase del centre del Far. A més, el trasllat de passatgers a la línia del TAV permetrà alliberar la de Portbou per a més mercaderies, i així aprofitar millor els dos corredors.
De cara a l'any 2026, les grans millores haurien de ser allargar la variant de Girona fins a Flaçà, convertir a ample mixt la línia de Ripoll i fer que la de Portbou sigui només d'ample internacional. També inclou l'eix transversal ferroviari, si bé no es considera prioritari davant l'eix mediterrani.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.