Bona notícia, també per inesperada, referent al desdoblament de l'N-II a les comarques gironines. El Consell de Ministres aprovarà avui posar a licitació el tram entre Caldes de Malavella i Sils, un dels que van quedar aturats ara farà dos anys. De fet, és el tram on els treballs estaven més avançats, i per tant és el que durant tot aquest temps ha representat més perillositat per als conductors, amb carrils estrets i cruïlles molt transitades. Segons va explicar ahir el diputat del PSC Àlex Sáez, el Ministeri de Foment posarà a licitació avui tres carreteres, entre les quals hi haurà aquest tram de la futura A-2: “Això és una bona notícia col·lectiva per a les comarques gironines, i que permet veure com el ministre Blanco compleix el compromís que l'A-2 seria la primera licitació que es faria quan es tornessin a encarregar carreteres”.
De fet, l'anunci és sorprenent perquè el mateix ministre havia reconegut fa poques setmanes –el 22 de març– que no hi havia diners per a aquesta obra, que no hi podia destinar cap partida pressupostària i que les prioritats eren sobretot el ferrocarril. En un mes, però, sembla que la situació ha canviat, perquè per reprendre aquest tram el ministeri descarta comptar amb finançament privat i assumirà el cost total de les obres, que aniran a càrrec del pressupost de l'Estat i costaran uns 33 milions. Si tot va com està previst, les màquines podrien tornar a començar a treballar en aquest tram en un termini d'entre cinc i set mesos, segons ha explicat Sáez. El diputat socialista ha afegit: “Hi hem insistit molt i el ministre ha entès que és una infraestructura bàsica no només per a Girona, si no per a tot l'Estat. En un moment en què tot són retallades, és una bona notícia que l'Estat inverteixi a la demarcació”.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.