El líder d'Els Verds a Gandia, Joan Francesc Peris, ha comparegut en roda de premsa per tal de denunciar que els pobles de Bellreguard, Palmera, l'Alqueria i Oliva i els usuaris van a sofrir un estiu més el trànsit infernal de la N-332 “perquè el Ministeri de Foment mai ha volgut rescatar l'AP-7, ni negociar amb AUMAR el seu ús com a ronda comarcal, apostant per duplicar les infraestructures viàries del litoral valencià, malgrat el seu cost econòmic i ecològic”.
Els ecologistes consideren que la crisi econòmica i els plans de reducció del dèficit donen una magnífica oportunitat per a introduir racionalitat i eficàcia ambiental en les inversions en infraestructures viàries al territori valencià, segons Peris “ja massa ocupat d'asfalt i carreteres, i massa pobre en ferrocarrils”.
Tal i com ha explicat Peris, la paralització del projecte de ronda d'Oliva, Safor Sud, de la N-332 hauria de portar als alcaldes de la comarca a recuperar la voluntat de la majoria de la ciutadania i a reivindicar que es negocie amb AUMAR la utilització de l'AP-7 com a ronda comarcal sense peatge en el tram Xeresa-Oliva i Ondara.
Per tot això, Peris ha assegurat que l'eixida de l'actual crisi econòmica ha de ser des d'un nou model econòmic i una actuació molt més austera i eficaç en el disseny de les infraestructures viàries”, i és l'hora de plantejar-se seriosament que amb un tercer carril des de Xeresa fins Ondara, un nou accés a l'AP-7 entre Almoines i Beniarjó per a connectar el port de Gandia, i una eixida al sud d'Oliva, connectant la carretera de Pego tindríem resolta la ronda comarcal de la N-332.
Finalment, Peris ha recordat que “no seria la primera vegada que l'AP-7 es fa servir com a ronda comarcal de carreteres nacionals, per exemple, entre altres, ja fa molts anys que així funciona a Sagunt o a Tafalla (Navarra) ”.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.