El Departament de Territori i Sostenibilitat enllestirà al llarg del 2012 la reordenació de l'entorn de l'estació del tren cremallera de Núria, a Queralbs. Amb aquesta actuació es preveu l'adequació del traçat de les vies i de les andanes, que tenen forma de revolt, i es millorarà la seguretat en l'accés al tren. L'obra es completarà amb l'adequació de nous passejos per a vianants i la remodelació i millora dels serveis de l'estació per millorar la mobilitat i els accessos.
Ara s'està completant la primera fase, amb la urbanització de l'entorn, i també s'estan executant les mesures d'integració ambiental, com ara els perfilaments dels talussos, les esteses de terra vegetal, les hidrosembres o el tractament d'aigües d'escorrentia. Està previst que aquests treballs s'acabin l'octubre vinent.
La Generalitat va acabar passat el juliol les obres de supressió del pas a nivell a l'entrada de Queralbs i va posar en servei el nou pas inferior. Això ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat replantejar la reorganització del servei comercial del cremallera, que inclou les millores a tot l'entorn de l'estació.
Cal tenir en compte que la zona de l'estació de Queralbs concentra un important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants, fins ara molt condicionat al trànsit de vehicles. Tot plegat permet activar de manera puntual la freqüència de trens en hores punta i dies de màxima afluència entre Queralbs i Núria. Quan les obres d'urbanització de l'entorn s'acabin, durant la temporada alta d'explotació del cremallera s'activarà un servei de trens llançadora cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs, en ambdós sentits, durant les hores punta.La supressió del pas a nivell viari comporta l'eliminació del temps d'interrupció de vehicles en l'entrada i sortida del poble de Queralbs. La reorganització del servei plantejada per a l'any que ve i els nous trens llançadora entre Queralbs i Núria cada mitja hora haurien comportat mantenir les barreres abaixades durant 27 minuts per cada hora punta (de 10.00 h a 13.00 h i de 15.30 h a 17.30 h) i col·lapsar l'únic accés al municipi.Fins ara, en temporada alta cada hora es creuaven tres trens de pujada amb tres de baixada, cosa que comportava un total de 18 minuts cada hora amb les barreres abaixades i la circulació aturada. La supressió del pas a nivell viari també comporta una millora de la seguretat en la circulació de vehicles i el pas de vianants.
k

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.