Infraestructures

BARCELONÈS

Barcelona restableix la connexió de tren pel sud

Els combois van tornar a circular ahir entre l'estació de Sants i l'Hospitalet després de 24 dies de tall ferroviari

Rodalies destaca que el pla alternatiu s'ha desenvolupat “sense grans incidents”

Sense demores sobre el termini previst, ahir es va reobrir l'accés ferroviari de la ciutat de Barcelona pel sud i la seva connexió amb l'aeroport, que havia obligat a activar un complex pla alternatiu de mobilitat que s'ha allargat durant 24 dies. Durant aquest temps, s'ha aconseguit col·locar les 108 bigues travesseres per al cobriment de les vies entre la plaça de Sants i la Riera Blanca, unes obres que ara continuaran fins al 2014 i que han de donar lloc a un gran passeig urbà.

El pla alternatiu de rodalies s'ha executat “sense grans incidències”, segons va explicar ahir el director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha. Al llarg d'aquests dies han circulat fins a 21.004 combois per les diverses línies amb una mitjana de puntualitat del 98,25%. El pitjor registre, per dies, ha estat del 96,2% i el millor, de 99,4%. Remacha va voler destacar els resultats aconseguits per la campanya informativa, en què es van invertir prop de cinc milions d'euros. Així, el web de rodalies ha rebut unes 5.500 vistes diàries en aquest període mentre que el telèfon d'informació gratuïta ha registrat prop d'un miler de trucades diàries. Igualment, el director de Rodalies va recordar el paper dels prop de 300 informadors que han treballat aquests dies en els principals punts calents de la xarxa.

Tot i això, des del dia 4 d'agost, dia en què va començar el tall, s'han registrat fins a 90 reclamacions, la majoria per incompliment d'horaris. Les obres han obligat molts usuaris a utilitzar altres mitjans de transport alternatius per entrar i sortir de la ciutat. Per aquest motiu, Rodalies ha comptabilitzat una pèrdua de prop de 500.000 viatges durant el que portem del mes d'agost, en relació a les xifres de l'any anterior. Segons dades facilitades per Remacha, aquest mes es registraran prop de 6,3 milions de desplaçaments, cosa que suposa prop d'un 7% menys que l'any anterior. Si s'atén a les xifres acumulades de tot l'any 2011, però, el nombre de viatges creix prop d'un 4%.

Les obres de cobertura de les vies continuaran els propers mesos sense necessitat de tornar a aturar el servei de trens. Actualment falta col·locar una part de les lloses prefabricades que cobreixen els travessers. L'Ajuntament de Barcelona, impulsor de les obres, preveu licitar els treballs d'urbanització el primer semestre del 2012, iniciar les feines durant el segon semestre i acabar la urbanització de la nova rambla a finals de l'any 2014.

LA XIFRA

6,3
milions de viatges
s'han registrat aquest agost a Rodalies de Barcelona, prop d'un 7% menys que en el 2010.

Els botiguers fan menys calaix

Sants recupera a poc a poc l'activitat normal després d'un agost en què part del tràfec habitual s'ha traslladat a altres estacions. Alguns dels que més ho han notat són els comerciants de l'equipament ferroviari, que lamenten unes pèrdues de vendes que arriben al 50%. “Enguany, Barcelona ha rebut més turistes, però nosaltres hem fet molta menys venda”, explica el propietari d'una botiga de fotografia. “Ha baixat molt l'afluència a l'estació i nosaltres hem notat molt aquesta baixada”, explica Patricia Gutiérrez, que treballa en una botiga de caramels. Els taxistes que feinegen a la zona tampoc n'han sortit afavorits amb el pla alternatiu de transport. “La parada d'autobús a l'aeroport estava ben senyalitzada i no hem tingut més clients que en anys anteriors”, diu Blas Fernández.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.