Infraestructures

Barcelonès

Mas torna a exigir a l'Estat els accessos ferroviaris al port de Barcelona

Critica que l'executiu del PSOE malgasti diners en quilòmetres inútils de TAV arreu de l'Estat

Visita les obres del nou moll, que té un cost de 500 milions

El president de la Generalitat, Artur Mas, va aprofitar la visita d'ahir a les obres del nou moll Prat del port de Barcelona per recordar que els accessos viaris i ferroviaris al port continuen sent “un dèficit”. El president va exigir al govern de l'Estat espanyol que no oblidi que “les zones industrials i els ports s'han de connectar bé amb Europa i amb el món”, i va criticar que, en lloc de fixar una data per a les obres que permetin comunicar el nou moll amb les vies d'ample europeu, els successius governs espanyols han “llençat diners” en molts quilòmetres de línies d'alta velocitat ferroviària a la resta de l'Estat. “Un luxe en alguns llocs per no portar-hi ningú”, va dir. Mas va explicar que, per tal que les economies catalana i espanyola avancin, les inversions públiques s'haurien de concentrar en els “motors econòmics” de l'Estat, com és el cas de Catalunya i l'àrea metropolitana de Barcelona.

L'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, va coincidir amb les paraules de Mas i hi va afegir que l'ampliació del port “ha de ser prioritària pel retorn econòmic que té i perquè ajudarà a fer un salt econòmic a la ciutat i al país”. Trias va exigir al Ministeri de Foment que respongui “a les seves responsabilitats sobre la connexió viària i ferroviària de la nova terminal de contenidors”, així com a l'execució del corredor mediterrani.

La construcció del moll Prat tindrà un cost total d'uns 500 milions d'euros, 280 dels quals provenen d'un préstec sindicat que es va signar ahir entre l'empresa que gestiona el projecte, la multinacional xinesa Hutchison, i sis entitats bancàries, entre les quals destaca Caixa Bank, que lidera l'operació. Segons el director general de la divisió europea central de Hutchison, Clemence Cheng, el nou moll, situat a l'extrem sud del port, crearà ocupació al país i ampliarà el hinterland o àrea d'influència del port. En la visita d'ahir, Cheng també va demanar al govern de l'Estat “que no ajorni més la creació de les infraestructures que permetin connectar el moll Prat amb les vies d'ample europeu”.

El director de l'empresa Tercat –executora de les obres i 100% subsidiària de Hutchison–, Alejandro Kouruklis, assegura que s'han complert els terminis d'execució de l'obra i que la primera fase del nou moll estarà operativa el juny del 2012. Quan la segona fase estigui enllestida, el port podrà gestionar 2,65 milions de contenidors anuals, el doble de la capacitat actual.

LA FRASE

El govern espanyol ha oblidat que els ports s'han de connectar bé amb Europa i el món
Artur Mas
PRESIDENT DE LA GENERALITAT
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.