Un any i tres mesos després d'entrar en funcionament l'únic tram del quart cinturó a Terrassa, els veïns de la cocapital vallesana que l'utilitzen continuen sent penalitzats havent de pagar el peatge de les Fonts si decideixen passar per l'autopista C-16/E-9. El govern de la Generalitat ha descartat assumir el cost de canviar d'ubicació els arcs amb càmeres que detecten les matrícules situats a la carretera C-58 per on fan passar els vehicles que han utilitzat el quart cinturó, la B-40 o la ronda Vallès i que deixen sense efecte la gratuïtat del peatge.
Als residents de Terrassa, igual que els de Rubí i Sant Cugat, se'ls aplica des del febrer del 2007 la gratuïtat si tenen un Teletac gràcies a anys de feina del grup de treball per a la reordenació de peatges i a un fons específic per rescatar-lo. L'objectiu de la iniciativa era descongestionar la carretera BP-1503, que cada dia estava col·lapsada. Per controlar que els vehicles provinents d'altres poblacions paguin el peatge, la concessionària Autema va
posar aquests arcs de detecció de matrícules a la carretera C-58. Però amb la posada en funcionament del quart cinturó es desvia els veïns de Terrassa fins a la C-58 fent-los passar per sota d'aquest dispositiu i se'ls comptabilitza com si vinguessin de poblacions veïnes, el Bages, el Berguedà o la Cerdanya, deixant sense efecte la gratuïtat del peatge.
Ni la bel·ligerància ara fa un any del diputat i regidor de Terrassa de CiU,
Josep Rull, demanant el canvi d'ubicació dels arcs de detecció quan governava el tripartit ni la proposta de resolució consensuada per totes les forces
polítiques al municipi demanant solucionar aquest greuge han servit perquè el govern de la Generalitat o el Ministeri de Foment –executor de l'obra– hi
posin solució.
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, admet el greuge, però no atribueix a la Generalitat tota la responsabilitat. D'una banda, es queixa que l'anterior govern no preveiés que l'entrada en funcionament del quart cinturó modificava la configuració dels accessos a l'autopista i que no s'inclogués el canvi dels arcs detectors en el servei afectat per les obres que hauria d'assumir l'Estat, com passa amb les conduccions de gas o aigua, entre d'altres. I d'una altra banda, admet que per la conjuntura econòmica i en un moment “de contenció” pressupostària la Generalitat no pot assumir la despesa d'entre “un milió i un milió i mig d'euros” que costa el canvi d'ubicació dels arcs detectors de matrícules.
La intenció és que sigui l'Estat qui n'assumeixi la despesa com a titular de la B-40, i Calvet assegura que aquest serà un dels punts que portarà a la pròxima reunió programada per al 26 de setembre del grup
de treball de peatges.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.