Tot indica que l'Estat complirà aquesta vegada els terminis que havia marcat per reprendre les obres de l'N-II entre Sils i Caldes. Quan a finals d'abril el Consell de Ministres va aprovar iniciar de nou el procés per tornar a posar les obres en marxa, ja es va dir aleshores que abans de finals d'any hi podria haver màquines treballant-hi. L'Estat va posar a licitació aquest tram el 5 de juliol, i el 17 d'octubre obrirà les ofertes econòmiques que hagin presentat les diferents empreses que vulguin aspirar a fer l'obra. El preu inicial de sortida és de 39 milions d'euros, sis més del que s'havia anunciat inicialment.
D'aquesta manera, i si es van complint tots els tràmits, a finals d'octubre ja es farà una proposta d'adjudicació, que s'hauria de resoldre a principis de novembre. En un termini de pocs dies ja podrien començar les obres d'aquests 6,6 quilòmetres entre Caldes i Sils, aturats des del juliol del 2009 per la fallida d'una de les constructores. De fet, aquest tram ha estat sempre el gran exemple de la deixadesa en les obres de l'N-II, i s'han criticat també reiteradament els riscos per a la seguretat per la manera com havia quedat la carretera.
El diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez ha afirmat que amb l'obertura de les ofertes es compliran els terminis que s'havien anunciat a l'abril, i si bé accepta que el temps que s'ha tardat a reprendre els treballs no era el desitjable, creu que ara l'important és començar els treballs com més aviat millor: “Hem estat a sobre del ministeri perquè es complissin els terminis. I en època de retallades la prioritat en l'N-II ha de ser el tram sud, i la nostra voluntat és que el pressupost de l'Estat del 2012 inclogui la represa també del tram entre Sils i Maçanet”. A més, ha reiterat que l'objectiu final és desdoblar l'N-II fins a la frontera.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.