Infraestructures

VALLÈS OCCIDENTAL

Adif denuncia un montcadenc per haver creuat la via

Els fets van passar al maig, abans d'una manifestació i el posterior tall de les vies

Personal d'Adif va demanar a Josep Bacardit que s'identifiqués i ell ho nega

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha denunciat un veí de Montcada per haver creuat les vies del tren quan les barreres estaven baixades i també perquè va negar-se a ser identificat per personal d'Adif. Els fets es remunten als minuts previs a la manifestació que el 19 de maig d'aquest any s'havia convocat a tocar de l'estació de la línia de França de Renfe a Montcada per demanar que es fes subterrani el traçat d'aquesta línia pel centre de la ciutat. El denunciat és Josep Bacardit, exregidor i un dels caps visibles de la plataforma Tracte Just-Soterrament Total, que des del 2006 ha liderat les protestes. Barcadit ha negat a aquest diari que algú d'Adif l'aturés per identificar-lo. En declaracions recollides per Laveu.cat, fonts d'Adif diuen que la denúncia és “per haver vulnerat la llei ferroviària, havent travessat les línies del tren” i per haver-se negat a identificar-se. Bacardit coneixerà dilluns el contingut de l'expedient i diu que el recorrerà.

LA XIFRA

6.000
euros és l'import màxim
de la sanció si els fets es consideren greus. Si són lleus, l'import estarà entre 200 i 300 euros.

Pendents del pressupost de l'Estat

C.A.F.

Els integrants de la plataforma Tracte Just-Soterrament Total i l'Ajuntament de Montcada treballen des de l'any 2000 per aconseguir que el tram de la línia de França de Renfe sigui subterrani al seu pas pel nucli de la ciutat. Després d'anys de retards, a mitjan setembre, Foment va entregar al consistori el projecte de la primera de les cinc fases de l'obra. Els tècnics municipals ja l'han revisat i divendres van emetre un informe favorable. Tant la plataforma com el consistori esperen que els pressupostos del 2012 incloguin una partida per començar a executar l'obra. El camí fins a aquí ha estat molt llarg. Tot i la promesa de tirar endavant el projecte l'any 2000, un grup d'exregidors va impulsar la plataforma el 2006. Des d'aleshores s'han organitzat quatre talls de vies.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.