El PSC va respondre ahir per boca de l'Estat respecte a les negociacions amb la Generalitat, la Diputació i la Cambra per al nou model de l'aeroport de Girona. El diputat al Congrés Àlex Sáez va afirmar que des del Ministeri de Foment hi ha hagut voluntat política per arribar a un acord, però que les demandes del territori no s'ajustaven a les possibilitats legals i que no eren realistes, afegint a més que davant d'aquest fet no es van presentar alternatives: “L'Estat estava disposat a parlar del traspàs, però això no és tan fàcil perquè hi ha unes amortitzacions i unes inversions de futur que s'haurien de negociar.” Sáez feia referència així al que s'havia parlat en la comissió bilateral, en què el govern català no va acceptar assumir el deute dels aeroports catalans, bàsicament per la xifra del de Reus, que és molt més desorbitada que Girona.
Respecte a la societat filial, Sáez va reiterar el que havia dit l'Estat, i que és que la majoria accionarial ha de ser d'Aena, i no de les entitats del territori com es reclamava. En aquest sentit, i obrint també la porta a una concessió a l'estil de la que es farà al Prat i Barajas, Sáez considera que si s'opta per aquest camí, això ja ho pot fer directament Aena sense la necessitat de posar passos intermedis al procés i crear societats filials: “M'agradaria que l'empresariat gironí fos capaç de crear una empresa que pogués quedar-se la gestió, però això és complicat amb la competència internacional que hi ha.” Finalment, considera que, amb les eleccions a punt d'arribar, ara ja és molt difícil arribar a un acord, i ha afirmat que si el PP governa, difícilment hi haurà més bona predisposició.


































Comentaris
Cada vegada venen eleccions els candidats canvien el discurs. Jo crec sincerament que el que ara cal és arribar el més aviat possible a signar un acord amb Ryanair (ni que sigui de mínims) per tal de lligar la temporada d'estiu, i si pot ser canviar la tendència de l'hivern (sense vols a Anglaterra, Irlanda,França, Paris i Roma). Concessions, traspassos, etc son la xocolata del lloro. Primer cal tenir clients i després ja en parlarem. Ja sabem que cal canviar el model aeropurtuari, ja sabem que potser caldria diversificar i tenir més companyies, però la realitat és que el nostre client (Ryanair) és la companyia més gran d'Europa (doble de passatgers que Lufthansa, la segona). Mimem doncs als nostres amics i socis de Ryanair i seguim treballant per ampliar amb altres companyies. La resta es fer volar coloms, pèrdua de llocs de treball, comerços i hotels oberts només a l'estiu i el que també és important: si els gironins volem sortir de casa hem d'anar a Barcelona
Des del Ministeri de Foment ens prenen per idiotes. No hi ha ni un euro. Tot això són brindis al sol. ¿Sabien vostès. que la immensa majoria de les certificacions que fan les empreses al ministeri s'estan venent als bancs perquè no poden pagar?, la qual cosa, no deixa de ser més i més endeutament. Per quan responsabilitat penal per a la gent irresponsable que dilapida els diners públics sense cap sentit. Fora Sr Blanc.