Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
segrià

Front comú per connectar Lleida amb l'eix mediterrani

Les institucions lleidatanes i el govern creuen vital que Ponent enllaci amb el futur corredor de mercaderies

Moció unànime a la Diputació per reclamar el ramal

L'objectiu, ser un pol logístic

Les institucions lleidatanes ja van fer pinya reclamant el corredor mediterrani. Foto: PAERIA.

Les institucions lleidatanes faran un front comú per aconseguir connectar Lleida amb el futur corredor mediterrani. El dibuix inicial del projecte preveu la bifurcació d'aquest eix ferroviari des de Tarragona fins a Madrid per la línia de Casp i Flix, i no per Lleida.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va afirmar ahir que faran “tota la pressió que sigui necessària” per aconseguir aquest ramal, i hi va afegir que “és impensable” que passi per Casp.

Reñé va liderar ahir una moció aprovada per unanimitat al ple de la Diputació per exigir a l'Estat la connexió ferroviària que garanteixi que Lleida formi part de l'eix mediterrani. Reñé, a més, ja ha parlat diverses vegades amb el conseller de Territori, Lluís Recoder, que dijous ja es va pronunciar en el mateix sentit.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, també es va manifestar a favor de connectar Lleida i el corredor dibuixat per Europa, i va afirmar que “en un primer dibuix la connexió amb Madrid es fa per Casp, però no vol dir res perquè en un principi el TGV tampoc no passava per Lleida i al final hi passa i també hi té aturada”. Per tant, se sumava al lobby institucional per aconseguir modificar els plans inicials europeus.

El president de la Cambra de Comerç, Joan Simó, també serà en aquest front, i remarcava la importància, igual que Ros i Reñé, que les milers de tones anuals de producció agroalimentària lleidatana amb destinació al centre i nord d'Europa tinguin millors comunicacions. Lleida, segons Reñé, es pot convertir en un espai logístic de primer ordre i aquest és el primer objectiu de la reivindicació.

LA FRASE

Cau de madur, per sentit comú i criteris econòmics, que Lleida estigui connectada amb el corredor
Joan Reñé
President de la Diputació de Lleida

Reivindicació per reactivar l'autovia A-27

La millora de les connexions ferroviàries és una de les reivindicacions lleidatanes. També s'exigeix a l'Estat que reactivi altres infraestructures que les dificultats econòmiques han alentit o aturat. La bàsica en aquest enllaç amb el litoral és engegar de nou l'autovia A-27 de Lleida a Tarragona i especialment el tram Lleida-Montblanc, que està només en fase d'estudi informatiu. També es vol un tercer carril a l'autovia A-2 a Barcelona.

Darrera actualització ( Dissabte, 22 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter