Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

L'Estat diu que no ha rebut cap proposta per a l'aeroport

El secretari d'Estat de Transports Isaías Táboas afirma que està esperant que la Generalitat respongui amb un model “adaptat a la llei”

Assegura que el corredor mediterrani estarà el 2020

El secretari d'Estat de Transports Isaías Táboas va afirmar ahir que l'Estat “sempre ha estat obert a un acord per al model de l'aeroport de Girona, però no hem rebut propostes per part de la Generalitat que s'adaptin a la llei”. Táboas va fer aquestes declaracions en la XVI Trobada d'Economia a S'Agaró, assegurant que no descarta arribar a acords que permetin una gestió individualitzada amb la participació de les institucions locals. Però va insistir que la llei permet només o bé crear una societat filial o bé posar l'aeroport a concurs per a una concessió privada, i que la Generalitat no els ha fet arribar “cap resposta concreta respecte a aquestes possibilitats legals”. Fonts del Ministeri de Foment asseguraven ahir que han fet arribar al govern català una petició formal per organitzar una trobada, però que no han tingut resposta, i que d'aquesta manera es pot escapar la possibilitat de definir un model de gestió per l'aeroport adaptat al territori. Malgrat que si es creés una societat filial la majoria hauria de ser d'Aena, aquestes fonts afirmaven que això donaria prou marge com per decidir aspectes estratègics com les taxes aeroportuàries, i que a més seria Aena qui es faria càrrec de les inversions i no caldria que des del territori s'amortitzés deute.

El corredor, pel 2020

Del corredor mediterrani, Táboas es va comprometre a tenir-lo enllestit fins a Almeria el 2020. De fet, va dir que si l'Estat no té acabats tots els corredors el 2030 podria rebre sancions de la Unió Europea. Tot i la crisi econòmica, Táboas no va dubtar a assenyalar que el Ministeri de Foment pot afrontar una inversió de 49.000 milions per acabar el corredor mediterrani el 2020 a raó d'uns 7.000 milions anuals. Això seria la meitat de la inversió prevista per Foment, si bé “es tracta d'una xifra raonable perquè és l'obra més important” que hi ha per endavant, “que connecta la façana marítima amb els ports”.

LA XIFRA

49.800
milions
és el pressupost que calcula l'Estat que costarà el que queda pendent del corredor mediterrani.

Cap a la internacionalització

En la jornada d'ahir també van prendre la paraula dos secretaris d'Estat més, el d'Hisenda i Pressupostos, Juan Manuel López Carbajo, i el de Comerç Exterior, Alfredo Bonet, que va alertar que una altra recessió freni l'exportació. Just abans, precisament, hi va haver una taula rodona sobre perspectives i reformes empresarials on es va posar l'accent en la internacionalització de les empreses com a pas necessari per alleugerir els efectes de la crisi. El catedràtic de la UB Joan Tugores va afirmar que la capacitat exportadora és l'actiu més sòlid de Catalunya amb el turisme, i Jordi Bagó del Grup Serhs va dir que el model turístic ha de virar cap a la qualitat per sobre la quantitat. Maria Garaña de Microsoft va insistir en com la tecnologia i l'estratègia digital han d'afavorir la competitivitat, mentre que el president del Barça Sandro Rosell va apel·lar les empreses a adaptar-se als nous valors de les generacions que vénen. Josep Lluís Bonet de Fira de Barcelona va criticar la gestió de la crisi a l'Estat espanyol i a Europa, reclamant més estímuls econòmics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.