Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
infraestructures

Un pas tímid cap al nou eix del Carbó

Renoven l'asfalt entre Gombrèn i Campdevànol, però no fan el traçat nou

Una vista aèria de la carretera de Gombrèn a la zona de Campdevànol, que és on s'inicien les obres. Foto: EL PUNT AVUI.

El Departament de Territori i Sostenibilitat inicia demà o demà passat els treballs de millora de la carretera GI-401 que uneix Campdevànol amb Gombrèn, però, de moment, és una actuació de renovació del ferm i poc més i no completa l'eix del Carbó que havia d'unir el Ripollès i el Berguedà, cosa que significa l'enllaç dels dos grans eixos viaris verticals de la Catalunya interior, el del Llobregat i el Pirinenc. La millora d'aquest eix, entre Campdevànol i Guardiola de Berguedà, es va projectar en el marc dels ajuts del pla del Carbó, que la Unió Europea concedia per reactivar antigues zones mineres i que gestionava el Ministeri d'Indústria del govern espanyol. Es va batejar com a ruta del carbó, en al·lusió a les mines de carbó que hi havia hagut al Berguedà. La idea és de 2003 i el 2005 els governs espanyol i català van impulsar el projecte del primer tram entre la Pobla de Lillet i Guardiola. L'actuació que ara comença ha estat valorada en 800.000 euros i suposarà la millora del paviment, de la seguretat del traçat i dels vorals de la carretera que, en alguns punts, és molt estreta i amb molts revolts. Una part, es fressarà.

Darrera actualització ( Dimecres, 23 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter