El calendari de l'Ajuntament d'Olot relatiu als tràmits per a la construcció de la variant nord –que ha d'unir la carretera de Vic amb l'autovia A-26– s'ha vist modificat en unes quantes setmanes: l'informe d'impacte ambiental no estarà enllestit aquest mes –com pretenia el consistori de la capital garrotxina– sinó que probablement no serà fins a les sessions de gener o febrer que el document s'aprovarà en la ponència corresponent del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Execució difícil
L'alcalde, Josep Maria Corominas, ho va anunciar ahir al mateix temps que va treure importància al canvi de dates. “En cap cas no influirà negativament en el calendari global”, va dir. Ara per ara l'Ajuntament encara manté oficialment que al llarg del 2012 es completaran els tràmits administratius i que el 2013 començaran els treballs, però ho matisa. Atesa la delicada situació econòmica, l'equip de govern d'Olot no posa la mà al foc que la carretera s'executi el 2013. “Però que es farà, segur que es farà”, va concloure Corominas.
“Temps perdut”
En el mandat anterior i durant la campanya electoral, CiU va posar l'accent que la variant és una infraestructura indispensable per a la ciutat. Un cop instal·lats en el govern municipal, CiU ha insistit a donar-hi prioritat. En aquest context, i tal com havia expressat en altres oportunitats, Corominas va lamentar ahir que la tramitació de la variant no s'hagués fet anys enrere –amb referència als mandats del tripartit–, quan la situació econòmica era prou bona com per executar-la sense problemes. Segons l'alcalde d'Olot, el projecte va quedar encallat en la redacció de l'informe d'impacte ambiental per una qüestió política. ICV –que els darrers anys va gestionar el Departament de Medi Ambient– sempre ha demanat que la carretera sigui d'un sol carril per cada sentit. El nou govern de la Generalitat, en canvi, ha donat per descomptat que serà desdoblada.
Costarà 197 milions
Dels 3,5 quilòmetres que tindrà la futura variant nord d'Olot, la meitat seran en un únic túnel a la muntanya de Sant Valentí. Aquesta galeria i uns viaductes que s'hauran de construir per salvar la riera de Riudaura al pla de Sant Andreu són les parts més costoses del projecte, el pressupost del qual serà d'uns 197 milions d'euros, segons les previsions.
La variant de les Preses
L'empresa pública que ha de fer les obres, Gisa, de moment només preveu destinar a la variant d'Olot 138 milions d'euros. Com que la variant de les Preses encara no té un traçat ben definit i, per tant, té l'execució més lluny, l'equip de govern olotí proposa que de moment s'aprofitin recursos destinats a aquesta segona obra per avançar en la variant d'Olot. Els dos projectes, però, haurien d'entrar en servei de manera simultània, va recalcar ahir Corominas.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.