L'empresa alemanya Herrenknecht ja ha enllestit la tuneladora Albera, que perforarà el túnel transfronterer de la MAT des de la part catalana, i l'ha lliurat als responsables de l'obra. Aquest cuc de ferro de 308 metres es traslladarà ara desmuntat fins a la Jonquera (Alt Empordà), on arribarà el mes de març de l'any que ve. Des d'aquí, començarà a perforar el túnel transfronterer de 8,5 quilòmetres, conjuntament amb la seva bessona francesa –la qual s'ha batejat amb el nom de Canigó–, que treballarà des de l'altra banda. El traçat del túnel de la línia elèctrica serà paral·lel al del TAV i ja s'han excavat quaranta metres de galeria per col·locar-hi el capçal de tall de la tuneladora, que té un diàmetre de quatre metres i una longitud d'onze metres i mig.
Infraestructures i serveis
infraestructures
Lliuren la tuneladora que farà el túnel de la MAT sota els Pirineus
Arribarà al març a la Jonquera per fer el tram transfronterer durant la primavera
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Avui. Edició Nacional 20-12-2011 Pàgina 39
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.