El paviment del passeig de l'Escala s'haurà de canviar perquè els rajols que es van fer servir fa dos anys i mig s'estan degradant massa ràpid. L'alcalde escalenc, Estanis Puig, ha demanat a l'empresa que va fer l'obra durant el primer trimestre del 2009 que hi intervingui després que els tècnics hagin vist que els rajols del passeig es fan malbé molt ràpid. Ara, l'Ajuntament està pendent que l'empresa constructora –de València– i el Ministeri de Medi Ambient, a través del servei de Costes, es posin d'acord per veure quan es podrà tirar endavant la reforma. Com que fa relativament poc temps que es va acabar l'obra, el canvi de paviment l'ha d'assumir la constructora, segons diu l'Ajuntament.
L'alcalde, Estanis Puig, ha explicat també que el que ha demanat l'Ajuntament és que es canviïn tres quartes parts de la superfície del passeig o bé que es torni a instal·lar el paviment un altre cop. Això són 4.000 metres quadrats de rajols.
La pedra, un problema
El problema és que el material que es va fer servir, la pedra arenosa, s'erosiona sobretot en la part que està més propera al mar. En aquest moment, només s'hi han començat a detectar petits forats, provocats perquè salten trossets de pedra. Tot i això, els tècnics municipals han determinat que en pocs anys això anirà a pitjor. L'Ajuntament creu que s'ha demostrat que el paviment que es va escollir no era l'adequat, tot i que en aquell moment es va assegurar al consistori que no hi hauria cap problema amb el terra.
Les obres del passeig de l'Escala van començar el març del 2009 després que la forta llevantada del dia de Sant Esteve del 2008 s'emportés una bona part de la infraestructura. Les obres van costar 3,7 milions d'euros, que va posar el Ministeri de Medi Ambient del govern espanyol.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.