Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Infraestructures i serveis
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
FINANCES MUNICIPALS

Besalú s'estreny el cinturó i tanca oficines de turisme

El pressupost del 2012, que s'ha d'aprovar aquest mes, preveu el tancament o la reducció del temps d'obertura de dues de les tres oficines d'informació, entre altres mesures d'estalvi

El centre d'interpretació del call , amb les portes tancades, la setmana passada. Foto: EL PUNT AVUI.

L'Ajuntament de Besalú té previst aprovar en el ple municipal d'aquest mes el pressupost del 2012, que en el cas de l'ordinari puja a 2,3 milions d'euros, 300.000 euros menys que el de l'any passat. D'altra banda, les inversions, que el 2011 van sumar uns 800.000 euros, s'han reduït pràcticament a zero. Només s'han comptabilitzat partides que provenen de l'exercici anterior i que no es van arribar a executar.

Menys oficines

A la despesa corrent s'hi apliquen una sèrie de retallades que afecten, entre altres partides, la de personal. A l'àrea de Turisme hi quedarà tan sols el personal fix (tres empleats), mentre que es prescindirà dels habituals quatre treballadors temporals de reforç, encara que aquests es podrien incorporar quan comenci la temporada d'estiu. La reducció va lligada al tancament del centre d'interpretació del call (situada en uns baixos de lloguer de la plaça dels Jueus) i la reducció dels dies d'obertura del punt d'informació del pont vell, que, en principi, només estaria en funcionament a l'estiu. Segons la disponibilitat econòmica i com vagi la temporada, però, també es podria tancar. L'oficina central dels baixos de l'ajuntament concentrarà a partir d'ara els serveis que s'oferien també en els altres locals. Per contra, s'incorpora una persona contractada amb recursos del Pla de Barris per gestionar el pla de màrqueting turístic del municipi.

Menys educadores

Un altre servei que es ressent de la crisi és la llar d'infants municipal. La seva plantilla ja s'ha rebaixat de tres persones perquè ha disminuït el nombre de matriculats (aquest curs hi ha una dotzena d'alumnes menys que el curs passat), fins al punt que s'ha decidit tancar una de les aules. L'Ajuntament interpreta que la disminució del nombre d'alumnes es deu al fet que algunes famílies tenen gent a l'atur i han decidit tenir ells mateixos cura dels petits.

Altres partides que experimentaran retallades seran les de cultura. En concret, es renuncia a editar cap publicació. També s'estalviarà en conservació i manteniment de la via pública.

“La disminució dels ingressos ens obliga a prendre aquestes mesures. Per descomptat, si la situació millora recuperarem el personal”, va manifestar l'alcalde, Lluís Guinó.

LA FRASE

Per descomptat, si la situació millora recuperarem el personal

Lluís Guinó
ALCALDE DE BESALÚ

LA XIFRA

2,3
milions
d'euros és el pressupost ordinari de l'Ajuntament de Besalú pel 2012, que s'aprovarà aquest mes.

LA XIFRA

800.000

euros
van sumar les inversions de l'any passat, que el 2012 es redueixen gairebé a zero.
Darrera actualització ( Dimecres, 18 de gener del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

COMERCIAL

SLAP laboratorios - NATURMILD

25/05/12 09:56 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter