[D]
0
Infraestructures

1 / Cal treure la via convencional del centre de Figueres? 2 / És la “pota nord” una bona solució si es vol treure el tren del centre de la ciutat? 3 / Què en pensa d'un traçat subterrani, triant l'opció menys costosa, com a solució més immediata? Figueres fa més de trenta anys que batalla per la via de tren

L'alcalde Pere Giró, pare de l'actual regidor de CiU, va entravessar camions de bombers com a queixa per l'estat dels passos a nivell el 1978

Santi Vila anirà a veure la ministra Pastor amb la diputada Veray (PP)

3 preguntes


Santi Vila (CiU)


M.A. Olmedo (PP)


Pere

Casellas (PSC)


Mireia

Mata (ERC)


Xavi

Monfort (ICV)


Joan Font

(CUP)


El 4 d'agost del 1978, l'alcalde de Figueres, Pere Giró, pare de l'actual regidor de Medi Ambient, feia entravessar els camions de bombers i la Guàrdia Urbana com a protesta pel deficient funcionament de la barrera, que provocava cues quilomètriques. Era la primera reivindicació de la llarga llista. Trenta-tres anys més tard, els passos a nivell i l'estació són allà mateix.

Què ha canviat? D'una banda, per ponent Figueres està resseguida per la línia del TAV, i pel sud l'envolta l'anomenada “pota sud”, que enllaça la línia convencional (ara amb l'ample internacional) amb la línia del TAV que passa primer per Vilafant i posteriorment segueix camí de l'Estat francès pel túnel de la Jonquera. Malgrat els canvis, Figueres continua sent camí de pas per al tren convencional que va a l'Estat francès per Portbou. El debat sobre el tren per dins de la ciutat ha rebrotat en la segona meitat del 2011, provocat per una increïble sortida del ministre de Fomento José Blanco, que donava per tancat el problema del ferrocarril a Figueres.

El degoteig d'accidents mortals ha fet recuperar la urgència de trobar una solució a l'actual situació. L'alcalde, Santi Vila, va posar fil a l'agulla amb l'encàrrec d'un projecte de pas subterrani de baix cost de la línia actual per posar-la sobre la taula com a opció B, en el cas que Ana Pastor, la ministra de Foment del PP, descarti la pota nord, que uniria l'estació de Vilafant amb la via de Portbou passant per fora de Figueres. Com sempre, caldrà anar a Madrid; l'hi acompanyarà la diputada popular Concepció Veray.

1.  Que Figueres continuï amb passos a nivell i les vies enmig de la ciutat és inadmissible. 2. La pota nord és costosa econòmicament i de fort impacte ambiental. Foment és qui ha de confirmar-ne la viabilitat. 3. És legítim que l'Ajuntament plantegi una alternativa.
1. Sempre hem apostat per la via convencional al centre. 2.Treballarem per mantenir-lo però si al final es  treu, la millor solució seria la pota nord. 3. Cal buscar un projecte per fer subterrànies les vies, i tan poc costós com sigui possible. S'ha de mantenir el tren a la ciutat.
1. Sí. 2. Si. És important que en una sola estació convergeixin els dos amples de via, i no podem deixar la costa sense connexió. 3. Un nyap; es fan subterranis purament els passos a nivell i l'estació. Una ‘boutade' més d'en Vila per desviar l'atenció de la seva indocumentació financera.
1. No. Cap ciutat hi renuncia. El transport públic ha de ser digne, central i accessible.  2. La pota nord és un projecte desmesurat en termes pressupostaris, tècnics i logístics.   3. Pensem que és la millor solució, que s'hauria d'haver executat fa més de vint anys.
1. No. Cal eliminar els passos a nivell. Les vies estan bé on estan, i s'han de fer subterrànies. 2. No, és una solució més, i la més cara. També tindrà un fort impacte. 3. Penso que és el correcte ara mateix, un traçat subterrani de les vies i una dignificació de l'estació i el seu entorn.
1. Sí. El traçat subterrani és imprescindible per mantenir la centralitat de l'estació. 2. No, tant perquè suposa perdre l'estació al centre com pel cost econòmic i ambiental. 3. No és la solució ideal, però vist com estan les coses segurament és la menys dolenta.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.