El nou pont sobre el Ter que connectarà el sector del Pont Major de Girona amb al rotonda Vila de Perpinyà a tocar de l'hospital Josep Trueta està previst que s'acabi a l'octubre. Aquestes són les darreres informacions que té l'equip de govern de Girona. El Ministeri de Foment té fixada la data de principis d'octubre perquè l'obra estigui acabada, mentre que el govern municipal és caut i espera que la finalització d'aquesta gran obra es culmini a meitat o final d'octubre.
Les obres en l'actualitat continuen avançant i en les últimes setmanes els treballs s'estan centrant en l'execució de part de l'estructura, un cop ja es van finalitzar completament els pilars que hauran de suportar l'estructura del nou pont sobre el riu Ter. Cada dia hi són presents actualment desenes de treballadors que es dediquen a fer aquesta estructura que s'ha iniciat des del costat de la rotonda Vila de Perpinyà de Girona.
Accessos, quatre mesos
El regidor d'urbanisme de Girona, Carles Ribas, va explicar que el govern ja té gairebé acabats els tres projectes que faran falta per adaptar els accessos a les dues bandes del pont i que donaran pas a les obres. Ribas assenyala que les obres als accessos es faran un cop els hagin entregat l'obra, és a dir, que es faria a partir de l'octubre. El responsable urbanístic detalla que les obres als accessos “tindran una durada prevista d'uns quatre mesos”. Bàsicament, es tracta d'engrandir la rotonda Vila de Perpinyà perquè emboqui amb condicions al nou pont, que disposarà de dos carrils per cada sentit de circulació. Ribas confirma que queda descartat el projecte fet per tècnics municipals que preveia una pas subterrani per a vianants per sota la rotonda que havia de connectar el nou hospital Josep Trueta amb la futura Facultat de Medicina, uns projectes que segueixen pendents de la decisió definitiva de la Generalitat. A l'altre extrem del pont també es preveu fer-hi una gran rotonda a prop del supermercat que hi ha en aquesta zona. Ribas explica que “està tot a punt per a la posada a licitació” i que els plecs de condicions està pràcticament fets per poder-ho fer. L'únic dubte és veure si la posada a licitació es fa conjuntament amb les tres obres o es fan lots diferents.
1,9 milions d'inversió
Les obres als accessos del pont estan valorades en 1,9 milions d'euros. Per això el govern preveu una partida d'un milió el 2012 que se suma als 900.000 que ja incloïa el pressupost del 2011 per si es començava l'execució dels treballs.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.