Infraestructures

infraestructures

L'L9 arribarà a l'aeroport enllaçant també amb l'L3

La renegociació de contractes intenta complir el calendari del 2014 sacrificant el ramal de Zona Franca

La connexió de Zona Universitària s'afegeix a les de l'L1 i L5, Rodalies, FGC i tramvia

El ramal de la línia L9 de metro que ha d'arribar a l'aeroport el 2014 es posarà en servei amb dues estacions més per tal de garantir la connexió a Zona Universitària amb l'L3, la principal línia de metro de Barcelona junt amb l'L1, la connexió amb la qual ja estava garantida a Torrassa. La prolongació del ramal de l'L9 des de l'estació de Collblanc fins a les de Camp Nou i Zona Universitària forma part de la renegociació del contracte que el govern català ha fet amb les constructores per garantir el compliment de la data del 2014 en el cas de l'aeroport sacrificant la posada en servei del ramal de Zona Franca.

El problema és que aquest ramal és la via d'accés a cotxeres i tallers –al carrer A de la Zona Franca– dels trens que circularan pel ramal de l'aeroport i en aquest encara falten per perforar 800 metres entre les estacions d'Ildefons Cerdà i Gornal. La renegociació suposa la inversió de 116 milions en la finalització del tram de l'aeroport, l'acabament del túnel de Zona Franca i l'habilitació dels 6,3 quilòmetres de la via de servei fins a les cotxeres. El replantejament del projecte suposa la connexió d'aquí a dos anys de les dues terminals de l'aeroport amb les línies L1 i L3 de metro, les principals de Barcelona, tenint en compte que l'L9 serà el primer mitjà de transport públic que arribarà de manera directa a les dues terminals del Prat perquè la nova línia de Rodalies que ha de fer el govern espanyol està totalment aturada. El ramal de l'L9 també connectarà amb l'L5 de metro a Collblanc, amb Rodalies a les estacions del Prat de Llobregat i Torrassa i amb la línia del Baix Llobregat dels Ferrocarrils de la Generalitat.

LA XIFRA

116
milions
costarà acabar el ramal entre l'aeroport i Zona Universitària, diners retirats del tram de Zona Franca.

No funcionarà a Zona Franca fins al 2016

Finalment, la posada en servei del ramal de l'L9 cap a la Zona Franca s'endarrereix fins al 2016, perquè els 116 milions que es destinen a acabar el de l'aeroport suposen la paralització de les nou estacions previstes: Provençana, Ildefons Cerdà, Foneria, Foc Cisell, Motors, Zona Franca Litoral, Zona Franca Port, Zona Franca ZAL i Zona Franca. Al ramal de l'aeroport se sacrifiquen les estacions de Ciutat Aeroportuària i Eixample Nord del Prat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.