Infraestructures

infraestructures

La variant desdoblada d'Olot no té aval tècnic

Un grup d'experts ho corrobora i diu que el trànsit és sobretot garrotxí

El 82% dels desplaçaments per la xarxa viària de la Garrotxa, majoritàriament per feina o estudis, es produeixen dins de la comarca. Aquesta és una de les dades amb les quals el grup d'investigació Intrascapelab, que agrupa enginyers, arquitectes i urbanistes, afirma que la variant nord d'Olot ha de ser només d'un carril per sentit de circulació, i no de dos com s'està projectant. Les conclusions s'han presentat en el marc d'un taller del Centre per a la Sostenibilitat Territorial. Aquest grup ha fet diversos estudis sobre els fluxos de trànsit i les dinàmiques territorials de la comarca i conclou que la Garrotxa ha de pensar la infraestructura en funció de les necessitats reals. Per Francesc Magrinyà, coordinador d'aquest grup i professor de la UPC, una variant desdoblada estaria al servei del trànsit de pas. Magrinyà creu que la Garrotxa ha de fer una reflexió sobre el futur que vol: “Un territori amable que aposti per la qualitat ambiental i pel paisatge o un lloc de pas de milers de camions.” El grup defensa el transport ferroviari per a les mercaderies i alerta que un dels reptes pressupostaris que haurà d'afrontar el país els anys vinents és el manteniment d'una xarxa viària sobredimensionada. També aposta per trencar el model d'autovies de Foment pensat per a territoris amplis i poc humanitzats, i defensa un model propi per a Catalunya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.