Infraestructures

infraestructures

Cinc milions per renovar un sistema de seguretat al tram de TAV fet fa 3 anys

La UE hi posa 2,5 milions i la resta, TP Ferro, que gestiona la via de Figueres a Perpinyà

S'instal·la una nova versió del sistema de gestió ferroviària

Instal·lar una nova versió del sistema de seguretat ferroviària als 44 quilòmetres de via del tram transfronterer del TAV construït fa tres anys costarà més de cinc milions d'euros. en concret, 5,3 milions. La Unió Europea i la concessionària que gestiona la via –i el túnel del Pertús– faran aquesta inversió a mitges. La UE pagarà 2,6 milions d'aquest projecte, i TP Ferro, la resta, que són 2,7 milions.

El juliol del 2013

Està previst que la instal·lació es comenci a fer aquest mateix mes d'abril i que estigui acabat el juliol del 2013. Segons han explicat des de la concessionària TP Ferro, aquesta subvenció europea és per instal·lar la versió 2.3.0d de l'ERTMS, el sistema europeu de gestió ferroviària a la línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà. Actualment aquest sistema està instal·lat però amb un versió més antiga. TP Ferro va confirmar que les feines d'instal·lació no han començat i que quan es faci no afectarà el trànsit de trens. La subvenció no es rebrà fins que les feines estiguin acabades, diu la concessionària.

Per part seva, des de l'oficina de representació de la Comissió Europea a Barcelona es va informar ahir que el projecte subvencionat per la UE i que s'ha seleccionat en el marc de la convocatòria plurianual TEN-T, cobrirà tots els aspectes relacionats amb la millora de l'ERMTS de Figueres a Perpinyà.

Programari i proves

Això significa que els cinc milions d'euros financen tant el disseny i desenvolupament de programes informàtics, com també les activitats de prova, l'avaluació de la seguretat, i la validació i instal·lació final. La Unió Europea considera que “un cop finalitzat, el projecte permetrà un major nivell de seguretat en aquest tram de xarxa ferroviària, tot millorant la competitivitat del sector i l'enllaç transfronterer.

LES XIFRES

5,3
milions d'euros
és el que costa aquesta inversió de millora de la seguretat del sistema ferroviari.
2,6
milions
és el que destina la Unió Europea al projecte, i TP Ferro hi posa la resta, 2,7 milions.
44
quilòmetres
de via que gestiona TP Ferro i on s'ha d'instal·lar aquest nou sistema a la xarxa.

Un projecte d'àmbit europeu

ERTMS és una iniciativa industrial europea per fer més segur i competitiu el transport ferroviari, segons ha explicat des de la Unió Europea. La seva finalitat és la de substituir els més de 20 sistemes de control ferroviari i comandament diferents, utilitzats actualment a Europa, per un únic sistema harmonitzat. El projecte estarà gestionat per l'Agència Executiva de la Xarxa Transeuropea de Transport i es preveu que es completarà al juliol del 2013. Per tant, a banda del tram que gestiona TP Ferro, aquest projecte també s'està aplicant a d'altres punts del continent i hi ha un conveni amb Adif per la resta de via.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.